Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

 -  škola  –  postavení  dítěte  v školním  kolektivu,  oslabená  schopnost  porozumět  chování 

spolužáků  v určitých  sociálních  situacích,  nízká  frustrační  tolerance,  děti  sLMD,  zanedbané  děti,  neschopnost 
kooperace,  vzdělávací  problémy  v důsledku  sociální  zanedbanosti,  nízká  úroveň  volního  úsilí,  vzdělávací  problémy 
v důsledku  nižších  intelektuálních  schopností,  opakování  třídy,  přeřazení  do  zvláštní  školy  často  v důsledku 
výchovných problémů 
                               

  -  mimoškolní  prostředí  –  v pubertě  vzniká  touha  osamostatnit  se  od  dospělých,  ale 

současně se zařadit mezi vrstevníky (působení party nebude mít negativní význam, pokud byla rodinná výchova dobrá 

vždy je třeba znát 
dítě individuálně 

140 

a rodina představovala přijatelné zázemí), nedostatek zájmů nebo zájmy pasivní a receptivní, nevyhraněnost zájmové 
oblasti, nuda 

  genetické  dispozice  k disharmonickému  vývoji  a  agresivnímu  způsobu  reagování.  Taková  dispozice  se  může 
projevovat v dětství především na úrovni temperamentu  – 1-3%, rizikovým faktorem je dráždivost, impulsivita, menší 
citlivost ke zpětné vazbě. Zpravidla bývá obdobně disponován alespoň jeden z rodičů, a tak je leckdy složité  odlišit 
dědičnou zátěž od zátěže psychosociální. 

  oslabení nebo porucha CNS – převážně na bázi prenatálního nebo perinatálního poškození představuje určitou 
dispozici  pro  vznik  poruch  chování,  (u  dětí  se  syndromem  hyperaktivity,  po  úrazech  hlavy,  u  některých  druhů 
epilepsie), jejich základem je rozkolísanost emočního ladění, nižší schopnost ovládání 
 
AGRESE: 
Definice agrese:  „aggredi“ = napadat, útočit Za  agresivní  jednání  je  považováno  taková  forma  jednání,  při  které  dochází  k ohrožení  osob,  společnosti,  popř.  i 
vlastní osoby, živé přírody a majetku
. Souborně můžeme považovat agresi za pojem, kterým označujeme rozličné 
formy chování a projevů, jejichž účelem je něčeho dosáhnout pomocí násilí. -Podobně i M. Vágnerová popisuje užitečné a přijatelné formy agrese: „Socializovaná varianta, která respektuje daná 
společenská pravidla, je označována jako Asertivita. Je to schopnost prosazovat a realizovat vlastní cíle, které mohou 
být i z objektivního hlediska přijatelné, nebo dokonce žádoucí.“ 
 
ZDROJE  AGRESE Zdrojem agresivního chování, které je podmíněno temperamentem nebo osobnostní výbavou se může stát: 
1.  Potřeba  uvolnění  zásoby  energie    „nesocializovaným  způsobem“  ,  např.  u  žáků  je  to  tehdy,  když  se  nemůžou  o 

Témata, do kterých materiál patří