SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o
ve specifických odchylkách individuálního stavu vývoje od normativního vývojového typu. Osobnost je
třeba zkoumat podle jejího typu, typu vývoje a jejího "patotypu" - podle třech schémat, která umožňují
uspořádat relativně široké a teoreticky přesně určené stavy do skupin, které je možno porovnat
navzájem a především s celou populací
o
ve zvláštních změnách morálně etického základního chování. Poruchy znamenají v této souvislosti
likvidaci morálně etických hodnot, morálně etických norem, někdy i tvorbu nových hodnot, které stojí v
cestě sociálnímu začlenění
o
v definovaných změnách psychických procesů. Při těchto poruchách jde o změny plynulosti,
vyrovnanosti a pružnosti psychických procesů
o
v charakteristických poruchách struktury motivů
1. Výchovně a výukově významné zvláštnosti osobnosti, které jsou v rámci normy (rysy a vlastnosti osobnosti).
Zkoumáme stupeň aspirační úrovně, introverzi x extroverzi, temperament. Úzkostnost…
2. nedostatečný rozvoj zájmů (zejména poznávacích, které jsou někdy nevyhraněné a úzké, někdy se rozvíjí
nevýukové zájmy – kouření, atd.
3. Různě závažné nedostatky v rozvoji pracovních a pozorovacích návyků
4. Kritické vývojové fáze v životě žáka (nezralost, psychická způsobilost k zahájení školní docházky)
5. primární vývojové zvláštnosti na podkladě organického poškození (LMD, dekoncentrace pozornosti,
dyspraxie, dyslexie,…, motorická neobratnost)
6. disharmonický vývoj osobnosti různé etiologie s různými klinickými obrazy
7. neurózy
8. reaktivní stavy, posttraumatické stresové reakce
9. deprivační syndrom
10. disociální, asociální, delikventní chování
139
27. Psychologické příčiny neadaptivního chování dětí a dospívajících (poruchy chování, kázeňské
nepřizpůsobení). Agresivita a šikana. Delikvence.
Psychologické aspekty chování: