SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
motivace chování – závisí na vnitřním stavu člověka
smysl chování – vnitřní důvod chování
způsob chování – jaký má chování průběh
cíl chování – uspokojení cíle – tzv. cílené chování (určitý čas, vynaložení určitého úsilí..)
Způsoby dosahování cílů:
překážka
– provokuje k další činnosti
– vede k rezignaci
-
vede k úniku
Kázeň: je to soubor opatření pro dodržení stanovených norem chování; vědomé, přesné plnění zadané sociální role,
stanovených úkolů, určených činností, spojené s respektováním autority.
Jak zabránit neukázněnosti ve třídě? Praktické otázky kázně ve vyučování řeší různé tzv. strategie řízení třídy,
které zkoumají metody prevence a řešení případů nežádoucího (neukázněného) chování ve škole. Kounin tvrdí, že
učitel musí mít „vhled“, jasně reagovat na nesprávné chování,…; Jones zdůrazňuje kontakt očima, důležitý je také
výraz obličeje a fyzická vzdálenost; Glasser podotýká, že pravidla řízení chování by si měl stanovit učitel společně
s žáky, učitel by měl konat pravidelná setkání na témata společenské chování žáků, prospěch žáků a otázky učiteli.
Musíme přiznat, že velký podíl na pasivní průměrnosti dětí mají i české školy.
Problémový žák - svým chováním nesplňuje očekávání učitele (např. svým chováním učitele zklame – vyžaduje jeho pozornost, je pro
učitele zátěží,..)