Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

nemenší. Uspořádání prvků podle velikosti. 

  Číselné představy – určování více, méně stejně, nejvíce, nejméně. Porovnávání čísel. Orientace na 

číselné ose. 

  Struktura čísla – čtení číslic. Rozklad čísel na jednotky, desítky,…  

  Orientace  v čase  -    jmenování  dnů  v týdnu,  měsíců  v roce,  ročních  období.  Určování  hodin. 

Jmenování  charakteristických  činností  pro  měsíce  a  roční  období.  Skládání  dějových  obrázků, 
podle časové posloupnosti. 
 
 

Projevy dyskalkulie – specifická porucha matematických schopností 

  Porucha se týká zvládání základních početních výkonů 

  Podle projevů a charakteru potíží se dyskalkulie dělí na: 

o  Dyskalkulie  praktognostická  –  narušená  matematická  manipulace  s předměty 

nebo nakreslenými symboly (přidávání, ubírání, rozkládání, porovnávání) 

Dyskalkulie  verbální  –  problémy  při  označování  množství  a  počtu  předmětu, 

operačních znaků, matematických úkonů 

o  Dyskalkulie lexická – neschopnost číst číslice, čísla, operační symboly 

Dyskalkulie grafická – neschopnost psát matematické znaky 

Dyskalkulie  operační  –  porucha  schopnosti  provádět  matematické  operace, 

sčítat, odčítat, násobit, dělit 

Dyskalkulie ideognostická – porucha v chápání matematických pojmů a vztahů 

mezi nimi 

148 

Dyspinxie - specifická poruch kresleníJe  charakteristická  nízkou  úrovní  kresby;  dítě  zachází  s tužkou  neobratně,  tvrdě,  nedokáže  převést 
svou představu z trojrozměrného prostoru na dvojrozměrný papír, potíže s pochopením perspektivy. 

 
Dyspraxie - specifická porucha obratnosti, schopnosti vykonávat složité úkony.Může se projevit jak 
při  běžných  denních  činnostech,  tak  ve  vyučování,  děti  bývají  pomalé,  nezručné,  neupravené,  jejich 
výrobky jsou nevzhledné,...

Témata, do kterých materiál patří