SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
1. dochází k úbytku paměťových funkcí spojených i s úbytkem pozornosti, kdy nemocný se
nedokáže na nic soustředit a nic nového se nenaučí; nakonec si nedokáže osvojit ani dřívější
vědomosti, dovednosti a návyky
2. úbytek dalších kognitivních funkcí - myšlení se stává bradypsychické, rigidní a stereotypní;
nemocný není schopen zpracovávat běžné info, není schopen plánovat, organizovat,
rozhodovat se, nechápe požadavky okolí…; v pokročilejší fázi může být nemocný i zmatený,
jeho uvažování se může stát inkoherentní (nesouvislé a tudíž nesmyslné)
3. poruchy vnímání – nemocní nejsou schopni rozpoznávat známé objekty
4. apraxie – úpadek naučených motorických dovedností a ztráta schopnosti adekvátně užívat
běžné nástroje (nůžky…); nemocný neví jak na to
5. poruchy řeči – verbální projev je ulpívavý, stereotypní opakování vět; může dojít ke vzniku
afatických poruch – nemocný přestává rozumět mluvené i psané řeči, nevybavuje si potřebné
slovní výrazy a není schopen se adekvátně vyjádřit
6. poruchy emotivity – celkové ladění může být tupě euforické, depresivní nebo úzkostné;
zvyšuje se sklon k emoční labilitě, dráždivosti…; celkový tělesný neklid, nutkání ke
stereotypním pohybům
7. poruchy motivace – zúžení motivace či úplná ztráta iniciativy a zájmu o cokoliv
8. poruchy spánku – posun cyklu spánku a bdění, někdy dochází až ke spánkové inverzi (noční
aktivita, denní ospalost); může dojít až k poruše osobnosti, k jejímu úpadku a dezintegraci