Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Vyšší formy učení 7.  Senzomotorické  učení    -  osvojování  pohybových  návyků  probíhající  cestou  cvičení.  Na  počátku 
stojí  vytvoření  si  zrakové  představy  o  koordinaci  dílčích  pohybů,  daná  představa  je  pak  reálným 
chováním naplňována (např. chůze, zákl. hygienické návyky, sebeobsluha).  
Některé činnosti však musí být opakovány, aby motorická dovednost mohla být zvládnuta. Výsledkem 
jsou pohybové návyky, jejichž provádění je  v různé míře uvědomováno. Tím jsme schopni se  naučit 
řídit automobil, psát na stroji, atd. 
8.  Kognitivní  učení  –  rozvíjení  schopnosti  adaptace  jedince  prostřednictvím  zdokonalování 
poznávacích  procesů,  zejména  myšlení.  Na  základě  získaných  a  předaných  informací  se  utváří  tzv. 
kognitivní mapy. 
9.  Sociální  učení  –  směřuje  k osvojení  sociálních  pozic  a  rolí  přiměřených  věku,  k orientaci 
v základních společenských normách a hodnotách regulujících mezilidské chování. 
a)  přímé sociální učení – řízená forma osvojování 
b)  imitace  –  neboli  nápodoba  se  týká  toho  chování  druhých  lidí,  u  kterého  pozorujeme,  že  bývá 

odměněno. 

c)  Identifikace  –  ztotožnění  se  s druhým.  Neznamená  pouze  převzetí  rejstříku  chování  vzoru,  ale  i 

osvojení si jeho postojů, hodnot atd. 

10.  Řešení  problému  –  považováno  za  nejsložitější  druh  učení,  vyřešením  problému  získá  jedinec 
nový postup, způsob chování, který je možno použít v analogických situacích 
Fáze ŘP: 1. Formulace problému 
 

Témata, do kterých materiál patří