Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

1. 

Zapamatování 

2. 

Pochopení 

3. 

Aplikace 

4. 

Analýza 

40 

5. 

Syntéza 

6. 

Hodnocení 

 
Na optimální učení žáka má vliv řada faktorů: obsah, cíl, činnost, vyuč. metody, organizační formy, 
motivační faktory, hodnocení 
 
ZÁKONY UČENÍ: 
(Ďurič, 1979)- existují 4 zákony učení 
1.  zákon motivace - motivace je podstatou učení, nesmí ale chybět schopnost učit se 

vnitřní: zájem, potřeba, vlastní uspokojení – !!hodnotnější!! 

vnější: vliv vnějších činitelů – pozitivní: odměna, negativní: trest 

2.  zákon  zpětné  vazby/informace  -  zpětná  vazba  má  být  nositelem  informace,  zda  jedinec  (žák) 

provádí tu činnost,  která mu byla uložena; zda postupuje správně; zda způsob postupu odpovídá 
vytyčenému  způsobu  postupu  a  zda  činnost  jedince  v učení  je  náležitě  zobecněna,  zkrácena  a 
osvojena; zpětná informace umožňuje provést různé korekce v průběhu učení včas a ne až po jeho 
ukončení 

nezafixovat chybu! – kontrola učitelem, spolužákem, sebekontrola 

3.  zákon transferu a interference - zprvu naučené formy chování (vědomosti, dovednosti) ovlivňují 

učení se jiným formám chování (naučím-li se napřed úlohu A, pak úlohu B; naučení A mi urychlí 
učení B) 

TRANSFER: přenos z dříve naučeného na nově naučené 

Specifický: přenos naučených činností na podobné činnosti (matematika – fyzika) 

Nespecifický: přenos obecných principů, postupů z jiné oblasti (filozofie – matemat.) 

Bilaterální: u párových orgánů, činnosti z pravé ruky na levou 

Pozitivní: naučení úlohy A pomáhá naučit se úlohu B (př.: umím hrát šachy, rychleji 
se naučím dámu) 

Témata, do kterých materiál patří