Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

4. stadium- formální operace (12 a výše) 
-  schopnost  zachovat  formu  a  formulovat  hypotézu,  aniž  by  vyžadovali  konkrétní  zkušenost. 
Schopnost  náhledu,  že  pojmy  nebo  třídy  mohou  být  na  sobě  závislé  (při  řešení  problémů  nutno  vzít 
v úvahu zároveň rychlost, popř. jedno měnit a ostatní nechat konstantní) 
 
TEORIE UČENÍ: 

a)  Nativistická teorie – kvalitativně se člověk nemůže nic nového naučit, má předpoklady naučit 

se pouze to, co je mu blízké 

b)  Behaviorismus – směr, který se opírá o empiricky ověřitelná fakta: učení=schopnost reagovat 

na  podnět  v důsledku  předchozí  zkušenosti  (Skinner,  Pavlov  –  výzkumy  na  zvířatech  – 
reagovala vždy stejně, na stejný podnět). 

c)  Strukturalismus  –  dítě  se  rodí  s určitou  strukturou  reflexů,  které  se  v procesu  života  mění 

v procesy učení 

d)  Kognitivní  teorie  –  člověk  je  přirovnán  k počítači  –  uvnitř  dochází  ke  kódování  informací, 

začleňování do systému 

e)  Humanistická  teorie  –  učení=nalézání  identity,  získávání  soc.  zkušeností,  přebírání 

odpovědnosti za sebe, druhé, za svět 

 
Bloomova taxonomie výukových cílů Americký  psycholog  B.  S.  Bloom  stanovil  (1956)  v  oblasti  kognitivních  cílů  šest  hierarchicky 
uspořádaných  kategorií.  Kategorie  jsou  řazeny  podle  stoupající  náročnosti  psychických  operací.  Pro 
dosažení vyšší cílové kategorie je třeba zvládnout učivo v rámci nižší kategorie. (V ČR psycholožka 
D. Tollingerová r. 1969) 

Témata, do kterých materiál patří