Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

První je "fáze protestu"- v níž dítě křičí a volá matku 

Druhá je "fáze zoufalství"- v níž ztrácí naději, křičí méně a ve stavu stísněnosti se odvrací a odmítá kontakt s 
jinými 

12. Výchovné problémy - Nejobvyklejším bývá "vzdor". Je to ale zcela zákonitý a typický jev. Jde o přirozený výraz 
střetu  dítěte,  nadaného  již  jistou  vnitřní  autonomií,  s  nějakou  pro  něj  nezvládnutelnou  překážkou    -  vůlí  rodičů. 
Konfliktu  lze  předejít  zvláště  postupnou  přípravou  dítěte  na  změnu  činnosti,  vhodnou  motivací,  odpoutáním 
pozornosti něčím zajímavým, požádáním o pomoc apod. 
13. Vývoj sebepojetí: formuje se v souvislosti s jástvím, dle 1. kontaktů mezi matkou a dítětem
- 2,5 r. – na vývoje sebepojetí se podílí nejbližší rodina (rodiče, sourozenci, prarodiče);  
egoistické, zaměřené na sebe (lze sledovat i ve vývoji hry – paralelní – hraje si raději samo, receptivní – básničky – i 
spojené s pohybem);  
- 3. r. – formuje se autonomie (rozšiřuje se okruh nejbližších – teta, strýc, dítě dostává zpětnou vazbu – ochranářská – 
povzbuzující – obraz dítěte se utváří v pozitivním duchu). 
 
4. Předškolní věk
 - 4–6let - je poslední fází raného dětství 
-  Fyzicky  dochází  do  první  fáze  plnosti  (2–4  let)  také  k  první  fázi  vytahování  (5–6  let),  během  které  dítě  nabývá 
zpravidla již metrové výšky.  
- Postupně dosahuje stále lepšího ovládání jemné motoriky (kreslení, vystřihování, zavazování bot) 
  Úroveň poznávacích procesů: - počitky jsou již dostatečně rozvinuté a schopné zachytit i nepatrné detaily, formou hry je možné jejich kvalitu ještě 
zvýšit (zavázat oči a rozpoznávat hmatem, sluchem, čichem)  
-  vnímání  zachycuje  spíše  celkový  dojem,  ulpívá  často  na  nepodstatných  znacích  (lokomotiva  musí  mít  kouř,  hnací 
mechanismus je vynechán);  
- vnímání je tedy globální, neanalytické, orientované na to, co dítě subjektivně a bezprostředně upoutá;  
- vjemy ovládá egocentričnost 
- tři stádia vnímání dětí: 

Témata, do kterých materiál patří