Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

60 

4. vnímání je schématické a obsahově chudé 
5. pozornost (trvání hry 21-27min), převládá bezděčnost a těkavost, poz. zůstává labilní a unavitelná 
6. paměť převládá bezděčná a mechanická,  ve dvou  letech znovupoznává blízké lidi a  známé předměty po uplynutí 
osmi  týdnů,  ve  dvou  letech  pak  již  po  sedmi  měsících,  vzpomínky  jsou  vzácné  a  kusé  a  týkají  se  pouze  silně 
afektivních situací 
7. slovní zásoba na konci období je asi 1000 slov, potíže s výslovností (šišlání, ráčkování)  
- 1,5 roku: 1. věk otázek – kdo, co?  
8. představivost je neustále bohatší a detailnější, představa začíná v polovině druhého roku navozovat další názorné 
asociace 
9.  myšlení  v  první  polovině  této  fáze  se  nazývá  "senzoricko-motorickou  inteligencí",  usuzování  batolete  je  ještě 
"prelogické" 

- fenomenalismus (plave, protože je žlutý) 
- finalismus (moře vznikla, aby mohly plout lodě) 
- artificialismus (Všechno někdo stvořil.) 
- animismus (oživování věcí) 
- dynamismus (přisuzování vůle věcem) 

-  O  pokroku  ve  vývoji  imaginativně-emotivních  funkcí  osobnosti,  zvláště  rozvoji  jáství,  svědčí  i  projevovaný 
egoismus, negativismus a vzdor
10. sebeuvědomování, sebezažívání a sebeuplatňování, přibývá i další faktor zahrnující stále intenzivnější vědomí, 
že pochvalné či zlobné reakce se týkají hodnocení vlastního "já" dítěte. 
11. emoční život batolat se na počátku vyznačuje spontánností a intenzitou citů, bez schopnosti je příliš ovládat 
- v první polovině batolecí fáze se často přechodně vyskytuje emoční labilita spojená s afekty zlosti a strachu. Zlost 
a hněv jsou reakce na frustraci. Strach je pak zažíván v nových, nejistých situacích 
- kolem druhého roku se emoce rozšiřují: závist, úzkost, zklamání, zahanbení, pocit křivdy, lítost  
- ve třech letech je možné navodit: soucit, žal apod. (při vyprávění pohádek) 
- typický je v tomto věku průběh skutečných separačních reakcí i na krátkodobé odloučení matky: 

Témata, do kterých materiál patří