Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

- potřeby – organismu (jídla, spánku), činnosti, sociálního kontaktu 
-  hra  –  funkční  (nesleduje  zvláštní  cíl)  –  nejprve  si  hraje  s rukama,  později  s nožičkami,  hry  s řečovými  orgány  – 
broukání, žvatlání 

2. půlrok – napodobivé hry (pohyby, úkony) 

9. –10. m. – sociální hry – strhávání šátku z tváře, … 

  vývoj emocí: - přetrvávají v bazální oblasti – libost x nelibost (sucho, spánek, jídlo) 
-  se  socializací  dítěte  –  vytváří  se  vztah  k matce  –  pokud  je  empatická  –  d.  je  důvěřivé,  společenské,  navazuje 
kontakty, intenzivně prožívá 
- kolem 3. m. – 1. úsměv – reflexní 
- kolem ½ r. – úsměv na základě poznání nejbližší osoby - aktivní 
- kolem 6. m. – 1. negativní emoce – úzkost a strach (z nových, neznámých př., lidí, situací) 

tzv. separační úzkost – při odchodu matky do 2. místnosti, při fyzické blízkosti 2. lidí – d. pláče, normální 
separační reakce, ukazuje na dobrý vztah s matkou, normální vývoj 

- postupné diferencování emocí 
- konec 1. r. – schopnost kladně se naladit i na otce, babičku, dědu 

začíná mít emoční vztah k nejbližšímu prostředí 

  vývoj charakteru: - nejnižší stupeň – amorální – dítě není schopno brát ohledy na 2., společnost chápe jako prostředek k uspokojování 
vlastních potřeb, reaguje impulsivně, egoisticky, nedostatek zábran 
- ke konci 1. r. – přechází do stupně prospěšného 
  vývoj sociálních vztahů: - 6. t. – 1. úsměv jedince 
- od 5. m. – začíná se diferencovat vztah k známým a k cizím lidem 
- po 1. ½ r. – samo vyvolává a navazuje kontakt, domáhá se pozornosti dospělých 
- k vrstevníkům se začínají vztahy dítěte vytvářet od 5. m. 
 
3. Batole - (1.–3. rok)  
- je silně ovládáno city.  
-  Ve  vlastní  činnosti  již  převládají  nad  funkčními  hrami  (experimentací)  hry  fikční  (námětové).  Děti  s  oblibou 
napodobují každé odkoukané chování dospělých ("kouří", perou, krájí chléb, hádají se) 
- Z hlediska racionálně-kognitivních procesů dochází u batolat k výraznému posunu ve všech funkcích: 
1. zjemňuje se rozlišovací schopnost počitků (odstíny barev, hlasu, rytmu apod.)  
2. zkvalitňuje se vnímání tvarů či prostorových vztahů (prostor je stále organizován jen vůči sobě) 
3. časové vztahy jsou pro batole příliš proměnné a nenázorné, je zaměřeno téměř výhradně k  přítomnosti a nejbližší 
budoucnosti
 (dětský prezentismus) 

Témata, do kterých materiál patří