SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
59
- zrak – 2. m. – rozvoj fixace pohledu na světelné plochy, akomodace
-
2.–3. m. – soustřeďuje se na blízké nápadné př. či lidskou tvář
-
kolem 3. m. – pohybující se př.
-
4.–5. m. – počátek rozlišování základních barev (od 9. m. dává určitým barvám přednost – červená, žlutá,
modrá, zelená)
- sluch – 2. m. – vzniká sluchová dominanta (d.otáčí hlavu za př., které vydávají zvuk)
-
po 3. m. – najde zdroj zvuku v prostoru
-
druhý půlrok – rádo poslouchá rytmické a melodické zvukové podněty
- chuť, čich – konec 2. m. – rozlišuje silné základní chuťové podněty, reaguje na intenzivní čichové
- paměť – ½ r. – pamatuje si jevy jen po 2–3dni
-
1 r. – pamatuje si 2–3 týdny
-
hlavně vývoj znovupoznání (známé osoby, situace)
- myšlení – 1. projevy tzv. víceúčelové reakce (cílevědomě využívá prostředku k dosažení cíle)
- řeč – příprava pro vývoj řeči, nemluví, ale mnohým slovům rozumí (kolem 10. m.) a reaguje na ně
-
předřečové období – broukání (3. –4. m.),
-
5. –6. m. – aktivní naslouchání – úsměvem, broukáním začíná dávat najevo, že je naladěné na matku; pudové
žvatlání - babling
-
7. –8. m. – na broukání navazuje vyluzování slabik – napodobivé žvatlání - lalling
-
9. m. – reaguje na své jméno, zdvojování slabik
-
1 r. – přechází v jednoduchá slovíčka (reagují na nejbližší osoby a věci),slovní zásoba – 10–12 slov, dětský
žargon (1.slůvka) – často nemají holou podobu slova a vyjadřují více pojmů (hačí, hají, bác, …), dobře mu
rozumí rodiče