Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vidět předměty 

 
2. Kojenec – období od 2. měsíce do 12. – 15. měsíce   
- osvojení typicky lidských vlastností – vzpřímená chůze, řeč - rychlý somatický růst a psychický vývoj,  čas potřebný k spánku se zkracuje, ubývá  negativních reakcí, rozvíjí se 
experimentování s vlastním tělem a s předměty 
-  pohybově  aktivnější,  dokáže  měnit  polohu,  manipuluje  s př.,  zaujímá  aktivní  vztah  k okolnímu  světu,  který  začíná 
vnímat a poznávat 

  tělesný růst: v průběhu 1. r. – prudký růst do délky – o 25cm, přírůstek hmotnosti - ztrojnásobení (při narození 

50cm, ke konci koj. obd. – 70-75 cm, m:3-3,5 kg - m:9-10 kg) 

- velká hlavička – ¼ těla, trup dlouhý, nohy krátké 
- první mléčný chrup – 6-8 m. 

  motorika (somatický vývoj): vývoj pohybových schopností závisí na: dědičných dispozicích, úrovni kosterní a 

svalové soustavy, vyspělosti CNS 

- pro vývoj – důležitý zrakový a sluchový vývoj 
- probíhá od nekoordinovaných, nahodilých impulsivních pohybů ke koordinovaným a záměrným 
-  do  3.  m.  –  bezcílné  mávavé  pohyby  oběma  rukama  současně,  doprovázeny  pohyby  hlavy,  rtů,  trupu  a  nohou, 
postupně se ohyby diferencují – sezení, stání, počátky chůze, vyvíjí se funkce rukou (manipulaci s předměty) – ruka – 
důležitý prostředek poznání 
3. m. – zdvihání z podložky, udržení hlavy v ose těla, její otáčení za zvukem, při podržení dítěte pod pažemi – koná 
tzv. automatickou chůzi – nohama ve vzduchu; v leže na břichu se opírá o předloktí, jemná motorika - symetrická - 
sahá po předmětech oběma rukama, později asymetrická 
-  4.  m.  –  sedí  s oporou,  na  klíně  se  vzpírá  nožkami,  drží  hlavičku  vzpřímeně,  v poloze  na  zádech  otočí  hlavu  o  180 
stupňů, dlaňový úchop 
5. m. – chytá nemotorně předměty, dotýká se jich oběma rukama 
6. m. – sedí samo kratší dobu bez opory, umí se převalit z bříška na záda 
7. m. – samo manipuluje s předměty 
8. m. – samo stojí, když jej držíme za ruce, samo se i posazuje, překládání předmětu z ruky do ruky 
-  9.  m.  –  rozvoj  jemné  motoriky,  sedí  vzpřímeně  a  pevně,  bez  pomoci  se  posadí, používá  kolen  i  rukou  k lezení  (1. 
lokomoce), ulnoradiální úchop přechází na klešťový (mezi palcem a ukazovákem) 
10. m. – střídá nohy (přenáší rovnováhu), chodí kolem ohrádky, je těžší předměty pouštět než uchopovat (až kolem 
15. m. pustí předmět na učené místo) 
12. m. – stojí bezpečně bez opory, chodí, držíme-li je za ruce, některé již samo, aktivní klešťový úchop 
15. m. – chodí samostatně, umí se zastavit, úchop klešťový přechází do pinzetového,  
  vývoj psychických projevů a vnímání: 

Témata, do kterých materiál patří