Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




úvod do tv - přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.15 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Aplikují se cvičení protahovací (aktivní, 

polopasivní, pasivní) relaxační i posilovací 
(švihy, hmity v krajních polohách) 

Motorické dovednosti 

 Definice 

Principy osvojování 

  Struktura 

Příklady 

MOTORICKÉ DOVEDNOSTI motor skill, e motorische Färtigkeit, dvigatelnoje umenie, umiejetności ruchowe 

Motorické dovednosti chápeme jako dispozice   k správnému 

a účelnémuprovádění určité pohybové činnosti, které se 

získávají v procesu motorického učení.  

Motorické učení je často učiteli chápáno v úzkém smyslu jako osvojování pohybů a 
pohybových  dovedností, návyků. 

Současné tendence považují učení za autoregulační proces.V motorickém učení se 
zdůrazňuje využívání poznávacích, seberozvíjejících, sebehodnotících procesů, které přispívají  k 
rozvoji kreativní osobnosti 

Motorické dovednosti jsou definovány různým způsobem. Společným prvkem těchto definic je, 
že  motorická  dovednost  je  vědomou  lidskou  aktivitou,  která  zůstává  relativně  stejná  při 
provádění a získává se a automatizuje na základě opakování, tj. na základě praxe, cvičení. 

MOTORICKÁ SCHOPNOST A DOVEDNOST  vzájemné srovnání 

Motorické schopnosti 

Motorické dovednosti 

jejich úroveň je výsledkem adaptace

na 

nespecifické podněty 

na 

specifické podněty 

nemusí být specifické pro určitou 

činnost 

jsou specifické pro určitou činnost 

jsou poměrně stále v čase 

vyjadřují aktuálních předpoklady 

prostředí je poměrně málo ovlivňuje 

projevuje se v nich značně vliv 

prostředí 

jejich počet je omezen 

(cca 50 základních) 

neobyčejně velký počet 

Významné diagnostické znaky motorické 
dovednosti 

Osvojení motorické dovednosti je provázeno řadou změn v organizmu člověka, z 

nichž jsou pro učitele významné změny pozorovatelné v motorice člověka.

Témata, do kterých materiál patří