úvod do tv - přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Aplikují se cvičení protahovací (aktivní,
polopasivní, pasivní) relaxační i posilovací
(švihy, hmity v krajních polohách)
Motorické dovednosti
Definice
Principy osvojování
Struktura
Příklady
MOTORICKÉ DOVEDNOSTI motor skill, e motorische Färtigkeit, dvigatelnoje umenie, umiejetności ruchowe
Motorické dovednosti chápeme jako dispozice k správnému
a účelnémuprovádění určité pohybové činnosti, které se
získávají v procesu motorického učení.
Motorické učení je často učiteli chápáno v úzkém smyslu jako osvojování pohybů a
pohybových dovedností, návyků.
Současné tendence považují učení za autoregulační proces.V motorickém učení se
zdůrazňuje využívání poznávacích, seberozvíjejících, sebehodnotících procesů, které přispívají k
rozvoji kreativní osobnosti
Motorické dovednosti jsou definovány různým způsobem. Společným prvkem těchto definic je,
že motorická dovednost je vědomou lidskou aktivitou, která zůstává relativně stejná při
provádění a získává se a automatizuje na základě opakování, tj. na základě praxe, cvičení.
MOTORICKÁ SCHOPNOST A DOVEDNOST vzájemné srovnání
Motorické schopnosti
Motorické dovednosti
jejich úroveň je výsledkem adaptace
na
nespecifické podněty
na
specifické podněty
nemusí být specifické pro určitou
činnost
jsou specifické pro určitou činnost
jsou poměrně stále v čase
vyjadřují aktuálních předpoklady
prostředí je poměrně málo ovlivňuje
projevuje se v nich značně vliv
prostředí
jejich počet je omezen
(cca 50 základních)
neobyčejně velký počet
Významné diagnostické znaky motorické
dovednosti
Osvojení motorické dovednosti je provázeno řadou změn v organizmu člověka, z
nichž jsou pro učitele významné změny pozorovatelné v motorice člověka.