Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




učitelská způsobilost - státnice

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.21 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

1. UČITEL VYTVÁŘÍ PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM SE KAŽDÉ DÍTĚ CÍTÍ BEZPEČNĚ. - Dítě se cítí ve školním prostředí jistě a nebojí se vyjádřit. Učitel dává žákovi možnost prožívat školní prostředí jako dobré a spravedlivé.

2. UČITEL PŘIJÍMÁ SPOLUODPOVĚDNOST ZA SEBE A SVĚT, V NĚMŽ ŽIJE,
A VEDE K TOMU I SVÉ ŽÁKY. - Žáci a učitelé mají možnost zažít, co to znamená být aktivním občanem odpovědným za prostředí, jehož jsou spolutvůrci. Učitel i žák tak podporují demokratickou kulturu ve škole.

3. UČITEL UZNÁVÁ SVÉ KOLEGY A JEJICH PROFESNÍ SEBEPOJETÍ.
SVOJI VÝUKU PRŮBĚŽNĚ PODROBUJE REFLEXI A SDÍLÍ ZKUŠENOSTI S OSTATNÍMI KOLEGY. - Učitel se nechává inspirovat činností svých kolegů a pomáhá jim ve všech fázích profesního rozvoje.

4. UČITEL RESPEKTUJE PRÁVA RODIČŮ A ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ ŽÁKA,
VNÍMÁ JE JAKO PARTNERY A NASLOUCHÁ JIM. - Učitel si umí nastavit hranice profesní autonomie a zdůvodnit svá rozhodnutí sobě, žákům i rodičům. S ohledem na soukromí a bezpečí žáka zachází eticky s údaji o něm i jeho rodině.

5. UČITEL JE VNÍMAVÝ KE KULTURNÍM A SOCIÁLNÍM ROZDÍLŮM SPOLEČENSTVÍ, V NĚMŽ PŮSOBÍ. -Učitel se z pozice své profese aktivně podílí na odstraňování předsudků vůči lidem různých etnických skupin, národností, barvy pleti, náboženství, sociálního původu, sexuální identity a orientace.

6. UČITEL KONTINUÁLNĚ USILUJE O ROZVOJ SVÉ PROFESNÍ ODBORNOSTI V SOULADU S NEJNOVĚJŠÍMI VĚDECKÝMI POZNATKY. - Učitel vědomě vytváří prostor pro zlepšení své vlastní práce a sebe sama. K tomu využívá kvalitní informační zdroje a kriticky přemýšlí o jejich relevanci.

7. UČITEL PŘIPRAVUJE DĚTI NA ŽIVOT VE STÁLE SE MĚNÍCÍM SVĚTĚ A SOUSTAVNĚ ZVYŠUJE JEJICH DIGITÁLNÍ KOMPETENCE. - Učitel klade důraz na etické chování v digitálním prostředí, jde příkladem a dodržuje profesní standardy i v online světě.

8. UČITEL PRACUJE UDRŽITELNĚ, A TO S OHLEDEM NA SVÉ VLASTNÍ SÍLY I ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. - Učitel se z pozice své profese aktivně věnuje výzvám, které přináší klimatická změna, úbytek biodiverzity apod., zároveň ale nezapomíná ani na sebe a své potřeby.

9. UČITEL NEZNEUŽÍVÁ SVÉHO POSTAVENÍ A NEVYSTUPUJE VŮČI ŽÁKŮM Z POZICE MOCI. - Učitel se všemi účastníky vzdělávacího procesu jedná slušně, s pokorou a s vědomím lidské důstojnosti všech zúčastněných. Je si vědom, že jakékoliv sexuální či erotické vztahy mezi učiteli a žáky jsou nepřípustné.

10. UČITEL PROPOJUJE VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLE S VOLNOČASOVÝMI ZÁJMY ŽÁKA. - Učitel aktivně hledá příležitosti, jak využít znalostí a dovedností, jež žáci získali při mimoškolních aktivitách. Vhodně na ně ve výuce navazuje a zamýšlí se, jak je zužitkovat pro naplnění vzdělávacích cílů.

Mravní profil učitele

  • představy o tom, jaký má být „ideální učitel“, tj. učitel s dokonalým mravním profilem

  • do mravního profilu učitele patří schopnost:

Témata, do kterých materiál patří