Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Speciálně-pedagogická propedeutika - vyxpracované otazk-

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (57.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

– dopis Hitlera o pověření kompetencí k „poskytnutí milosrdné smrti“

– organizace Veřejně prospěšná nadace pro ústavní péči na ulici Tiergartenstrasse 4 šifra pro program T4

– vyhledávání, evidence a likvidace zdravotně postižených

  • DISKRIMINACE LIDÍ SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM (MINORITA)

– historická příkoří nebyla v počátcích rozvoje demokratického státu pojmenována

– v současnosti dlouhodobé nerespektování či neznalost základních a zásadních odlišnosti, které postižené definuj

DISKRIMINACE= přímá- /nepřímá

Bariéry=

STEREOTYPY= určuje naše chování vůči různým skupinám ve společnosti= norma chování členů určité skupiny

  • PŘEDSUDKY A MÝTY

  • příklady nějakých mýtů a předsudků, stereotypů = „všichni nevidomí vidí pouze tmu, respektive nevidí vůbec nic,vozíčkáři jsou vždy i mentálně postižení, nevidomí mají vrozeně lepší hmat, čich a sluch“

= předpojatost, názorová strnulost, negativní postoj vůči jednotlivci/skupinám

– únik a zjednodušení subjektivně nepříznivé situace

– nepřesné ocenění člověka/skupiny

– označování nesprávných termínů

  • historická podmíněnost:

  • ekonomický faktor

  • estetický ideál

  • uhranutí jako etiologie – matka postiženého považována za důvod postižení stigmatizace

  • náboženství – postižení jako boží úmysl

  • středověký altruismus – postižení jako předmět soucitu

  • přetrvávající altruistické tendence

  • typy předsudků:

  • podceňující

  • odmítavé

  • protektivní

  • hostilní: „…mají všechno zadarmo…“

  • heroizující

  • SOUČASNÉ POSTAVENÍ ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÝCH VE SPOLEČNOSTI

– mylná představa, že problém postižených/znevýhodněných spadá pouze do resortu sociálních věcí a zdravotnictví

– od r. 1992: národní plány = „smlouva“ mezi politickou reprezentací a představiteli lidí s postižením

Postoje = 3 složky

kognitivní/poznávací (rozumová)

citová - co osoba cítí k předmětu postoje

konativní - sklon k jednání či chování k předmětu postoje

3. RODINA A DÍTĚ S POSTIŽENÍM

funkce rodiny: krize rodičovské identity- fáze smiřování se s postižením u dítěte, obrané mechanismy- aktivní/utočné a pasivní /utěkové, odchylky od adaptace.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

  • RODINA

– druhy rodiny:

  1. nukleární = rodiče + děti

  2. rozšířená

  • fce rodiny:

  • reprodukční

  • ekonomicko-zabezpečovací

  • emocionální

výchovná a socializační

Krize rodičovské identity:

změna výchovných postojů a reakcí

-odlišná očekávání a nároky na dítě

-vliv na vývoj osobnosti dítěte

  • REAKCE RODINY NA SDĚLENÍ ZÁVAŽNÉ DIAGNÓZY

Témata, do kterých materiál patří