Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEM-přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (386.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z hodin.
  • Motiv

    • vnitřní pohnutka jednání člověka jako objektu cílového ovlivňování

    • motivy vyplývají z hodnotového systému

    • motivační profil člověka má rozhodující význam pro každé jeho jednání

    • představuje relativně trvalou nebo dlouhodobou motivační či preferenční orientaci

    • je to součást celkového profilu osobnosti

  • základní motivační zdroje:

    • potřeby

    • návyky

    • zájmy

    • ideály a hodnoty

  • motivovat znamená:

    • vyvolat určitou aktivitu

    • tato aktivita musí po určitou dobu trvat

    • musí směřovat k určitému cíli

    • aktivita je vyvíjena uvědoměle

  • Stimul

    • Silový prostředek, kterým disponuje subjekt (podnik) cílového ovlivňování

    • Stimulování je tedy působení zvnějšku na objekt s cílem navodit v pracovníkovi vnitřní odezvu, tj. ovlivnit jeho motivaci, zájem a snahu

    • Stimulující význam mohou mít:

      • Peněžní odměna (objektivní, odpovídající, aktuální)

      • Neformálně provedené hodnocení výkonu (pohovory s pracovníkem, kdy se s ním probere jeho výkon a buď se ocení jako kvalitní, anebo se řekne, že se v tom musí zlepšit)

      • Společenské a podnikové uznání (jak je společností hodnocena daná profese)

      • Samotné provádění pracovní činnosti pracovníkem (zná svoji profesi, nemusí se chodit radit, je přesvědčen o společenské významnosti své profese, patří mezi specialistu nebo výkonného pracovníka, má odpovídající vzdělání)

      • Odpovídající zařazení pracovníka

      • Osobnost manažera, jeho profil a povahové vlastnosti

      • Osobnost vedoucího (empatie)

FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ODMĚŇOVÁNÍ A DALŠÁ VÝHODY

  • Typ, sektor a velikost podniku

    • Mikro, malé, střední, velké

    • Sektor, kde se platí víc a kde se platí míň

  • Délka zaměstnání

    • Odměna je závislá na tom, jak dlouho v podniku pracujeme

  • Výkonnost, pověst zaměstnance

    • Kvalita práce

  • Geografický faktor

    • V Německu jsou vyšší mzdy než u nás

  • Ziskovost firmy

  • Vlastní filozofie podniku

    • Jakou uplatňují mzdovou politiku (v dnešní době nabízí 80 % vlastnický podíl)

  • Typ společnosti

  • Typ vlastnictví

    • Soukromý, národní, mezinárodní podnik

DIMENZE MOTIVAČNÍHO PROFILU

  • Hodnotová orientace lidí – jestli je zaměřen na poctivou práci, je sám o sobě aktivní, vymýšlí nové přístupy, je tvůrčí

  • Povahové vlastnosti

  • Osobní orientace

  • Činorodost člověka – nalézá si nové řešení, jde do hloubky problematiky

  • Orientace na úspěch

  • Zaměření na podnik – zaměření na cíle a ztotožnění s nimi

  • Úspěšné organizace poskytují stimuly svým tvůrčím pracovníkům např. v podobě:

    • Pružné pracovní doby, kterou lze individuálně přizpůsobovat jednotlivým tvůrčím pracovníkům

    • Tolerance jednoty pracoviště a domova, tvůrčí pracovník pracuje neustále a často ani není schopen oddělit svůj pracovní čas od volného

    • Poskytování speciálních místností pro tvůrčí týmovou práci, většinou ve formě tvůrčích klubů, klidných a dobře vybavených studoven

    • Zahraniční stáží

Témata, do kterých materiál patří