Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEM-přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (386.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z hodin.
  • Mezi hlavní faktory pracovní (ne)spokojenosti patří:

    • Manažerský styl

      • Otevřený demokratický liberální styl řízení, ne direktivní

    • Výběr zaměstnanců

      • Spravedlivý, veřejný, objektivní, kvalitní, odborně zajištěný

    • Vymezení vlastních pozic

      • Jasné kompetence, jasná podřízenost

    • Neobjektivnost v hodnocení

      • Nesmíme způsobit křivdu

  • Pracovní spokojenost a motivace:

    • Práce je podstatou lidské povahy

    • Práce skloubí duševní a tělesnou práci

    • Práce kooperuje (integruje, propojuje, sjednocuje) lidi

    • Práce je existenční nutnost

  • ŘÍZENÍ A HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ A PRACOVNÍHO VÝKONU

    • Rozhodujícím kritériem úspěšnosti jednotlivců, týmu i podniků jako celku je široce pojatá a nepřetržitě rozvíjená a modifikovaná výkonnost zahrnující v sobě především efektivitu prováděných procesů a jejich „přidanou hodnotu pro zákazníka“

    • Pojem výkonnost je přitom běžně vykládán jako předpoklad výkonu nebo jako připravenost k výkonu, v nejobecnějším pojetí jako schopnost podávat výkon

    ŘÍZENÍ PRACOVNÍHO VÝKONU

    • Stanovení cílů

    • Ohodnocení výkonů

    • Zpracováni podpůrných opatření

    • Vyhodnocení dosaženého výkonu

    • V případě naplnění nemusíme nic měnit a v případě nedodržení se musíme vrátit k předchozím krokům

    5. přednáška

    ADAPTAČNÍ A KARIÉROVÉ PLÁNY

    Adaptace pracovníků

    • Proces adaptace pracovníků v podnikovém prostředí lze v obecné rovině vymezit jako proces aktivního přizpůsobování se člověka životním a pracovním podmínkám.

    • Jedná se o soubor schopnosti, dovednosti a zkušenosti, které vytváří potřebný potenciál pro snazší přizpůsobení osobnosti prostředí, jak pracovnímu, tak sociálnímu, neboť umožňuji variabilitu chování v jednotlivých situacích.

    • Cílem adaptace je urychlit zapojení nových pracovníků, zajistit co nejrychleji jejich plnou pracovní výkonnost a zabránit případné nespokojenosti.

    • Adaptace zahrnuje jak aspekty odborného zapracování a přivyknutí nových pracovním úkolům, tak i sociální začlenění do nového pracovního prostředí.

    • Adaptace na práci znamená především zaškolení pracovníka pro vykonávání požadovaných úloh.

    • Úkolem manažera je zajistit, aby pracovník dosáhl co nejdříve potřebnou úroveň kompetencí a dosahoval žádoucích výkonů. Zaškolení může provést osobně nebo ho delegovat na některého ze svých podřízených, pracovníků jiných oddělení (personalista) nebo externistu (školení BOZP).

    • Za průběh adaptačního období mají personalista a bezprostředně nadřízený zaměstnance společnou zodpovědnost a pro jeho úspěšnost je nutná jejich vzájemná spolupráce vedoucí personálního útvaru je zpravidla členem vrcholového vedení firmy.

    • Personalisté koordinuji orientaci, metodicky radí (např. zpracovávají vstupní informační podklady) a proškoluji v této souvislosti vedoucí pracovníky v oblasti zásad zpracování plánů adaptace.

    Témata, do kterých materiál patří