Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEM-přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (386.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z hodin.
  1. Vyhledávání pracovníků z externích zdrojů (mimo podnik)

Výhody Nevýhody Největší výběr Je to zdlouhavější Nový pracovník – nová iniciativa Finančně náročnější

Odborně zajištěné

Vyšší motivace člověka

Často to narušuje mzdovou hladinu Není provázán s minulostí podniku Riziko odchodu nového pracovníka „Je přesně ušit na míru“ Riziko že nenaplní očekávání Nemusí se zpravidla zacvičovat, vzdělávat (vybere si toho koho chceme) Pracovníka neznáme (jeho povahu) Neuvede správné údaje

Faktory ovlivňující nábor

Vnější faktory * vnitřní faktory

Nabídka a poptávka * nábor

Pracovní trh * plánování lidských zdrojů

Image/goodwill * velikost firmy

Politicko-sociálně-právní prostředí * náklady na nábor

Míra nezaměstnanosti * růst a expanze

Úroveň vedení * zaměření podniku

Získávání pracovníků

  1. Uchazeči se nabízejí sami. Společnost, která jako zaměstnavatel má dobrou pověst, nabízí zajímavou, dobře placenou, popř. svým způsobem prestižní práce, má pro zaměstnance výhodnou personální a sociální politiku atd. používá nezřídka relativně velmi pasivní metodu získávání pracovníků

  • Říká se jim: příchozí

  1. Doporučení současného pracovníka společnosti. K tomu je nutné vytvořit informační předpoklady, aby pracovníci společnosti věděli o uvolňovaném nebo volném pracovním místě.

  2. Přímé oslovení vyhlédnutého jedince. Tato metoda klade určité nároky na všechny zapojené vedoucí pracovník.

  3. Vývěsky (ve společnosti nebo mimo ni). Vývěsky jsou zpravidla umístěny na takovém místě v organizace (kudy procházejí všichni zaměstnanci), aby se mohli buď sami ucházet o místo, nebo informovali či doporučili vhodného uchazeče.

  4. Inzerce ve sdělovacích prostředcích, využívání počítačových sítí. Jedná se o nejrozšířenější metod získávání zaměstnanců. V současné době je však nutné mít na zřeteli cílovou skupinu čtenářů těchto tiskovin, internetových stránek či odborných periodik a jejich pověst v závislosti na tom, k jakým profesním úrovním inzerovaných pozic jsou nejčastěji využívány.

(profese-přesně popsaná o co se poptává, od kdy nástup, platové rozpětí, kontaktní osoba s emailem nebo telefonem, vzdělání, praxi, jazykové vybavení, početní gramotnost)

  1. Spolupráce se vzdělávacími institucemi

  2. Spolupráce s úřady práce. Je to metody velmi levná. Úřady samy ujišťují potřebné informace o uchazeči.

  3. Využívání služeb komerčním zprostředkovatelem. Tyto společnosti (personální agentury, zprostředkovatelské firmy apod.) nabízejí nejen získávání pracovníků, ale i jejich předvýběr a výběr.

Výběrový pohovor (interview) patří k nejpoužívanějším metodám výběru a personální manažeři mu přisuzují při rozhodování značnou váhu.

Hlavním cílem rozhovoru je osobní poznání uchazeče a k tomu pomáhají některé nesporné výhody rozhovoru:

Témata, do kterých materiál patří