Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

- volba prostoru na rokování může ovlivnit pohled partnera (jak je pro nás důležitý a jak k němu přistupujeme).

Je důležité věnovat pozornost:

- celkovému uspořádání, účelnosti,

- barevné sladěnosti, nákladovosti zařízení,

- rozdělení prostoru na pracovní a sociální zónu,

- osobním předmětům - zájmy.

Základní typy uspořádání interiéru

"Klasicky" zařízená kancelář manažera:

- zvýraznění pracovní části - stůl do tvaru "T" (jasná hierarchie a organizace sedících)

- autoritativní řízení, potlačí sociální oblast,

- zvýraznění dominance manažera,

- minimální prostor na společenský a sociální kontakt,

- rokovaní - věcné se zaměřením na pracovní oblast.

- méně výrazně dominuje pracovní část - stůl do tvaru "T",

- zvýraznění dominance (vyvýšená opěrka křesla),

- větší variabilita rokování - v pracovní části rokování z pozice autority, věcně (příkazy, návrh řešení, kritika),

- při sezení za konferenčním stolem - důraz na partnerskou a sociální rovinu (konstruktivní řešení problémů).

- dominantní sociální část (křesla a konferenční stolek),

- minimální pracovní část - kancelářský stůl,

- jasně oddělený prostor na práci a sociální kontakt,

- zvýrazněná tendence řešit problémy diskusí, hledáním kompromisu a dohody - orientace na vztahy, - spíše partnerské rokování zaměřené na budování vztahů a hledání konstruktivních řešení.

Rokovací a zasedací místnost se sezením ve tvaru kruhu

- rovnocennější a partnersky zaměřené rokování účastníků, neurčuje striktně hierarchii,

- demokratický přístup řešení problémů, podporuje diskusi, kreativitu a týmovou práci,

- snižuje hierarchii, no úplně ji nelikviduje.

Místnost pro vybavovaní stránek

- pult tvoří bariéru - jasně rozděluje komunikanty a vytyčuje role,

- snižuje možnosti variability komunikace, pocit odstupu, nadřazenosti, byrokracie (vznik konfliktů),

- určení hranice vyvolává pocit bezpečí v pracovníkovi,

- nepodporuje vytváření sociálních vztahů, výhradně zaměřené na pracovní oblast komunikace.

- sezení zákazníka pod úhlem umožňuje lepší a rovnocennější komunikaci,

- může být narušován osobní prostor pracovníka (naklánět se k pracovníkovi, dívat se na podklady, tendence dívat se mu při práci do počítače)

- možnost lepší sociální komunikace pracovníků navzájem a taky vzájemného rušení, rušení se stránek navzájem.

Komunikace zevnějškem

"Šaty dělají člověka"

Oblečení

"Člověk by se měl vždy oblékat pro práci, kterou touží dělat."

- oblečení volíme vzhledem k prostředí a kom. kontextu,

- nástroj podobně jako reklama,

- pracovní prostředí - oblékat se tak, abychom zrcadlili prostředí, ne šokovali,

- podle průzkumů - lidem, kteří jsou dobře oblečeni, připisujeme větší hodnověrnost,

Témata, do kterých materiál patří