SOK_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Pravidla pro zpětnou vazbu
- chování nebo záležitost, ne hodnocení osoby,
- popis chování - vliv na vás, (jen co se dá změnit)
- účinné je posílení pozitivního chování,
- konkrétní - obecná vyjádření se míjejí účinkem,
- mluvte o sobě, neschovávejte se za „my“ a „oni“,
- oční kontakt
- vynechejte absolutní slova jako „vždycky“ a „nikdy“,
- vyhněte se obviňování,
- forma a množství, které je druhá osoba ochotna „slyšet“.
Pravidla přijímání zpětné vazby
- Naslouchejte aktivně.
- Zůstaňte po celou dobu otevření všem myšlenkám a názorům.
- Ověřte si, zda jste všemu správně rozuměli.
- Klaďte otevřené otázky a požádejte o příklady.
- Za zpětnou vazbu vždy poděkujte.
- Sami pro sebe si zhodnoťte, zda je nutná změna a co případně změnit.
Externí komunikační vazby podniku
Podniková komunikace
Corporate Communications
- nástroj, kterým kontroluje vztahy s cílovými skupinami tak, že pozoruje okolí a adekvátně reaguje.
Pozůstává z:
1. Získávaní a analýzy informací z okolí podniku z hlediska jeho zájmů:
- cílem je zvýšit informovanost podniku o legislativě, marketingu, komerčních a finančních trzích a technických a technologických záležitostech.
2. Prezentace informací o podniku a jeho produktech
(vládě, investorům, obchodním partnerům, veřejnosti):
- cílem je prosazení podnikových zájmů prostřednictvím budování si pozitivního imagu.
1. Komunikace s autoritami A2B
- přenos informací od autorit (vláda, úřady, veřejní sdružení a asociace, činitelé a orgány samosprávy apod.) a naopak.
Public Affairs – komunikace od autorit k veřejnosti (durh PR), jejíž cílem je budovat a udržovat vládní
a komunitní vztahy ovlivňováním veřejné politiky prostřednictvím informovaní
občana a médií.
Cíle komunikace od autorit:
- informovat veřejnost o svých aktivitách,
- zabezpečit aktivní spolupráci na vládních a jiných programech,
- podněcovat občanskou podporu pro stanovené strategie a programy.
1. Komunikace s autoritami B2A
Lobbing :
- komunikace orientovaná směrem k autoritám,
- v některých státech je legislativně usměrňovaná,
- představuje soubor činností na systematické ovlivňování cílových skupin a jednotlivců v rozličných státních strukturách.
2. Mezipodniková komunikace B2B (Business to Business)
- přenos informací mezi podnikem a jinými podnikatelskými subjekty (obchodní partneři, konkurence, investoři, banky, spořitelny, pojišťovny, burzy apod.),
- kvalitní a transparentní komunikace s jinými podniky je nutností pro budování si dobrého jména podniku a důvěryhodnosti,
- finanční komunikace – komunikace s finančními analytiky, investory a zástupci finančního sektoru.
Princip efektivity této komunikace spočívá v 4 „i“:
1.Identité (shoda, identita) – potřeba podniku mít správně realizovanou politiku identity.