Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

1.1 - “volný průběh”

"Nechci se zbytečně dostat do problémů, a proto se zříkám jakékoliv odpovědnosti za výsledky. Jestliže jsem nucen zaujmout nějaké stanovisko, pak jedině pasivní a souhlasné.“

Značné úsilí je vynakládáno na splnění základních požadavků firmy a na uniknutí pozornosti.

- absence zdravé a otevřené komunikace,

- absence empatie, zpětné vazby a aktivního naslouchání,

- časté delegovaní úloh, pravomocí,

- ignorace konfliktních situací na pracovišti,

- nevytváření vhodných komunikačních vzorců a struktur.

9.9 - “týmový”

"Podněcuji týmovou práci tím, že dávám prostor pro zapojení a iniciativu všech. Zkoumám všechna fakta a hledám alternativy, aby vznikla shoda o nejlepším možném řešení."

Na základě silných mezilidských vztahů a náročných kritérií výkonu je dosahováno nejlepších výsledků:

- jsou vytvářeny podmínky pro zdravou a otevřenou komunikaci,

- využívá se asertivní chování, empatie, aktivní naslouchání a zpětná vazba,

- řešení úkolů je pomocí týmové spolupráce,

- otevřeně se čelí konfliktu, aby se odhalily a vyřešily jeho skutečné příčiny,

- upřednostňuje se osobní přímá komunikace.

9.1+1.9 - “paternalismus”

"Ujímám se vedení tím, že přiděluji práci sobě i druhým. Bráním se zpochybňování svých myšlenek, ale chválím a oceňuji ty, kdo mě podporují.“

Ve firmě platí:

- výkon se očekává, loajalita a poddajnost jsou odměňovány,

- neuplatňovat svou moc vůči těm, kteří podněcují pracovní nadšení a ochotu plnit jejich příkazy,

- užívat metodu „cukru a biče",

- v oblasti pracovního výkonu přistupovat k zaměstnancům striktně a ve věcné rovině,

- při dobrých výsledcích být k pracovníkům empatický a komunikace je i v neformální rovině,

- v konfliktu se podřídit nadřízeným a přijmout jejich řešení.

“oportunismus”

"Přesvědčuji druhé, aby podpořili takové rozhodnutí, které mi přinese užitek. Udělám cokoliv, abych si zajistil osobní výhody."

Projevované úsilí je nedůsledné, založené hlavně na osobním zisku a nikoliv na cílech firmy:

- pravomoci se vykonávají rozporuplným způsobem,

- způsob komunikace s podřízenými závisí od okolností a často se mění,

- sledují se cíle a záměry, které slibují osobní prospěch jen lidem za ně zodpovědným,

- vyhýbání se konfliktům unikáním před odpovědností,

- hodnocení se používá ke zjištění stupně spolupráce.

Etický kodex v podniku

- principy a pravidla etického jednání zaměstnanců,

- navenek organizace nebo vůči sobě navzájem.

1. jednání organizace vůči jejím partnerům, (zaměstnancům, zákazníkům, vlastníkům, dodavatelům i společenskému okolí),

2. chování zaměstnanců vůči firmě (konflikty, přijímání darů),

3. oblast řízení lidských zdrojů (upřednostňování zaměstnanců, sexuálního obtěžování a diskriminace, poskytování neúplných informací při přijímání nových pracovníků)

Témata, do kterých materiál patří