Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

- skloubení verbální, neverbální komunikace a aktivního naslouchání v konkrétní manažerské situaci,

- uplatnění komunikačních zručností jako empatie, asertivity, persuase (ovlivňování a přesvědčování),

- komunikační vzorce manažera odrážejí organizační strukturu podniku,

- hlavním posláním je plnění cílů a úkolů podniku.

Komunikační funkce manažera:

- řídící, informační, delegující, přesvědčovací, motivační, kontrolní, kritizující, organizační a koordinační, rozhodovací, sociální a emoční

Zásady efektivní manažerské komunikace

- jasné a stručné formulace hlavních myšlenek a příkazů,

- využívaní aktivního naslouchání zaměstnancům,

- tvorba kultury otevřené komunikace v podniku,

- tvorba zpětné vazby a informační sítě v podniku,

- předvídaní a předcházení komunikačním konfliktům,

- výběr komunikačních partnerů a situací,

- modelovaní komunikačního procesu,

- zvládání a odstraňování komunikačních bariér apod.

Styl komunikace manažera

1.1 - “volný průběh”

1.9 - “liberální”

5.5 - “kompromisní”

9.1 - “autoritativní”

9.9 - “týmový”

1.9+9.1 „paternalistický“ „oportunistický“

9.1 - “autoritativní”

"Očekávám výsledky a jasně určuji cíle a směr práce. Prosazuji pravidla, která nepovolují žádné odchylky."

Úsilí zaměřené na firemní výsledky s minimálním ohledem na osobní dopad. Komunikace:

- strohé příkazy, očekávání souhlasu,

- jednostranná komunikace, absentuje nebo slabá zpětná vazba,

- vznik konfliktu se potlačuje autoritativním vystupováním,

- omezuje kritiku pouze na nápravu chyb,

- chybí motivace, empatie, aktivní naslouchání a otevřenost v komunikaci.

1.9 - “liberální”

"Fandím způsobu práce, který nenarušuje harmonii mezi lidmi."

Úsilí zaměřené na udržování vztahů s malým ohledem na firemní výsledky. Komunikace:

- časté pochvaly a povzbuzování, pozitivně laděná komunikace,

- vytváření přátelského pracovního klima,

- vyvarování se konfliktů vyjádřením sympatie a podpory,

- minimalizace kritiky, hodnocení oceněním pozitivního,

- preferování harmonie v kolektivu,

- nadměrné využívání empatie, aktivního naslouchání, zpětné vazby apod.,

- neuplatňování asertivity.

5.5 - “kompromisní”

"Snažím se o výsledky, které jsou všeobecně přijatelné a své názory si ověřuji v diskuzi s ostatními, abych si průběžně zajistil podporu.“

Požadavky na výkon jsou v rovnováze s potřebami zaměstnanců a zájmy firmy. Komunikace:

- uplatňuje autoritu přijatelným způsobem a prostřednictvím vzájemných ústupků - asertivní chování,

- flexibilně reaguje na změny situací,

- řeší spory hledáním kompromisu,

- kriticky hodnotí jen, dokud tím přispívá k akceptovatelnému pokroku,

- využívá empatii, aktivní naslouchání i zpětnou vazbu.

Témata, do kterých materiál patří