Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

- může vést záznamy z průběhu.

2. Prezentující

- pověřen vyřešením zadání, úkolu či tématu,

- je obvykle zodpovědný za konečný výsledek,

- má nejvíce informací o tématu,

- je podřízen facilitátorovi v rámci diskuse,

- může být zadavatel tématu, vedoucí porady, řešitel nebo vedoucí projektu,

- vybírá s facilitátorem účastníky,

- zprostředkovává předání informací ostatním,

- sděluje, co je cílem setkání, tématu, jaký je jeho význam,

- seznamuje ostatní s konkrétními úkoly,

- vyvozuje závěry a konečná rozhodnutí.

3. Účastníci porady

- optimální počet je 6 – 8 účastníků (min. 4 a max. 10),

- zajištění potřebné skladby účastníků (znalosti, zkušenosti, zařazení, kompetence apod.),

- vyloučit osoby, kterých se dané témata netýkají,

- potřebná informovanost účastníků a jejich příprava,

- potřebná aktivní účast všech účastníků,

- zapojují se ve fázi dotazů a odpovědí, námětů a při přípravě aktivního plánu.

Typologie účastníků

Aktivní a produktivní typ – sleduje informace a reaguje, pokud chce něco navrhnout nebo si myslí, že je něco mylné.

Pozitivní typ – reaguje většinou kladně, pokud kritizuje tak jemně, je pro ostatní přínosem v čase krize a konfliktu.

Nezúčastněný typ – mluvit na něj, klást mu otázky.

Nespolupracující typ – nepodceňovat jej, může být dobrý odborník, potřebuje se předvádět (má jen problém v komunikaci).

Upovídaný typ - často je ho nutno přerušit, odbíhání témat, usměrňovat, může mít i tvořivé myšlení. Poučovatel – usměrnit, zkusit tolerovat, může mít tvořivé nápady.

Nemluvný, plachý typ – provokovat jej a nutit říkat své nápady, oceňovat je, aby získal více sebevědomí.

Pochybující typ- často pochybuje,využít to jako monitorovací systém,hlavně když jsou všichni zajedno

Kverulant – věčné připomínky, vyvolává konflikty, provokuje, narušuje týmovou spolupráci což ovlivňuje celkovou atmosféru.

4. Zapisovatel (role účastníků)

- pořizuje záznam z průběhu,

- posiluje efektivitu pracovního jednání (záznam na flipchart),

- může to být:

- nezávislá osoba,

- účastník,

- zapisovatel, který běžně píše zápisy,

- facilitátor.

Fáze porady

1. příprava

2. průběh:

- prezentace tématu,

- dotazy a odpovědi,

- náměty, zkušenosti,

- komentář prezentujícího a jeho doplňující dotazy (uvědomění rozdílnosti pohledů),

- akční plán a další termíny k tématu.

3. zpracování porady – výstupy

4. realizace úkolů

5. zhodnocení porady

1. Příprava porady

Časové vymezení:

- pevné stanovení a dodržení začátku a doby trvání porad,

- sjednocení termínů a časů v dostatečném předstihu,

- časové vymezení věnování se jednotlivým bodům.

Optimální čas trvání porad: 45 min, max. 1 hodina

- čas pro věnování se jednomu tématu cca 10 min,

Témata, do kterých materiál patří