SOK_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- při hledání řešení a týmové práci – obsáhlejší zápis, cesty jak se dospělo k řešení, faktografický zápis, komplexní zápis,
Zápis slouží:
- k analýze situace,
- komplexní pohled na celou tématiku,
- podklad pro kontrolu - zlepšení.
Zápis z běžné porady
- v záhlaví název organizace,
- druh a cíl porady,
- datum (doba) a místo konání,
- jmenovité uvedení přítomných (popř. prezenční listina),
- záznam, kdo schůzi zahájil, řídil,
- kontrola plnění úkolů z minulé schůze,
- shrnutí nových úkolů,
- průběh schůze podle bodů programu (návrhy, diskuze, výstupy...),
- závěry,
- jméno a podpis zpracovatele zápisu,
- přílohy.
4. Realizace úkolů
V této fáze jsou aktivní prezentující a účastníci.
Jednotlivé úkoly musí mít specifikované:
SMART
- jasně specifikován předmět úkolů,
- zodpovědné osoby,
- termíny splnění,
- způsob kontroly, případně způsob realizace.
5. Zhodnocení porady
Podle několika kritérií – zvyšování efektivity práce a lepšího využívaní času porad:
1. dodržení smysluplnosti a harmonogramu,
2. připravenost a aktivita účastníků,
3. kdo nekomunikoval a proč,
4. v jaké míře se dosáhla shoda a v jaké se projevili spory,
5. adekvátnost zápisu projednaných bodů,zaznamenání úkolů, zodpovědných osob a termínů splnění,
6. jaký byl pocit účastníků z porady.
Kritické připomínky a chyby je potřebné odstranit – co se pro to udělá.
Komunikace v týmu
Pracovní tým
Skupina, kde mají všichni společný cíl, jejich činnosti na sebe navzájem navazují a jsou na sobě závislé
Skupina se stává týmem když:
- členové si uvědomují společný cíl, návaznost týmových rolí,
- existence pracovní činnosti je dočasná, pracovní úkoly jsou rozmanité,
- jednoznačně vymezené role, odpovědnosti a kompetence,
- role jsou dány formami činností a zaměřenosti,
- je demokratický, nejsou rozdíly v hodnostech a postavení,
- fungující efektivní komunikace, férové vztahy a důvěra,
- uplatňované kreativní myšlení, převládá iniciativa,
- konflikty se posuzují jako negativní prvek.
Výhody pracovních týmů
- forma dynamických pružných organizačních struktur,
- jsou přizpůsobivé, vyvíjí se podle měnících se podmínek,
- lepší identifikace s cíli,
- jsou přístupnější nápadům a kreativním myšlenkám,
- pracovníci jsou pružnější a přizpůsobivější.
Druhy týmů
- na dobu určitou – dočasné týmy – formované pro řešení časově limitovaného projektu,
- na dobu neurčitou – zaměřené na výrobní, servisní nebo profesní úkoly.
Při formování týmu na dobu neurčitou je potřebné:
- jednoznačně vymezit stanovení úkolu a pravomocí,
- plnění úkolu kontrolovat, při selhání nese následky celý tým v podobě mzdových postihů,
- v týmu společně sledovat plněni úkolu jednotlivců i celku,
- jednoznačně vymezit techniku a prostor pro podporu týmové spolupráce.