SOK_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- po 45 min. – ztráta pozornosti (konec/přestávka),
- maximální čas cca 3 hod.
Určení místa porady:
při zajišťovaní místnosti nezapomenout na:
- uspořádání nábytku, které přímo ovlivňuje chování účastníků,
- příp. určení zasedacího pořádku,
- dostatek pracovního místa,
- zabezpečení a vyzkoušení audiovizuálních pomůcek (FC, projektor, tabule, světla apod.),
- občerstvení a obsluhu,
- rezervaci místnosti, šatnu, toalety.
Zabezpečit pozvání účastníků - pozvánka s programem porady (jedna strana A4):
- účel schůze,
- doba zahájení a ukončení schůze,
- místo konání,
- seznam účastníků,
- program schůze,
- požadovaný výsledek schůze,
- úkoly jednotlivých účastníků; potřeba přípravy a materiálů na poradu.
Obsahová příprava facilitátora a přednášejícího:
- příprava programu, harmonogramu,
- ujasnění cílů a témat,
- samotná příprava na témata,
- postup rozhodování a požadovaný výsledek každého bodu (kdy daný bod můžeme ukončit),
- určení účastníků porady,
- příprava materiálu a podkladů k tématu,
- předání v předstihu potřebných informací a podkladů jednotlivým účastníkům (ideální IT prostředí s přístupovým heslem – operativní doplňování podkladů a požadavků).
Příprava účastníků porady:
- prostudování si materiálů k poradě,
- důsledná příprava na jednotlivá témata porady,
- splnění úkolů stanovených pro konání porady.
Nejčastější chyby při přípravě porady:
- čas porady nerespektuje práci a časové limity ostatních,
- není pevně stanoven čas a časový rámec porady,
- minimální nebo žádná příprava porady,
- není program a harmonogram porady,
- nejsou stanoveny nebo známy cíle a témata porady,
- nejsou připravené materiály k jednotlivým tématům,
- účastníci neobdrželi materiály pro vlastní přípravu,
- jednotlivci nezpracovali požadované podklady,
- je příliš mnoho lidí - témata netýkají,
- porada je příliš dlouhá.
2. Průběh porady
1. Před začátkem zkontrolovat místnost a připravit techniku a materiály.
2. Začínat včas (přítomnost klíčových osob).
3. V úvodě poděkovat za účast, vzájemné představení.
4. Ozřejmit účel a důvody schůze, program a čas skončení schůze.
5. Dotaz na pracovní problémy, které je potřebné zařadit do programu.
6. Doplnění témat do programu a jeho odsouhlasení.
7. Obeznámení s organizací a pravidly (přestávky, občerstvení, aktivní účast) - odsouhlasení.
8. Kontrola plnění úkolu ze zápisu poslední porady.
9. Zahájení 1. bod programu.
Samotné probírání bodů schůze:
1. prezentace tématu (F,P) - seznámení s tématem,
2. dotazy a odpovědi (F,P,Ú) – získání doplňujících informací k tématu,
3. náměty, zkušenosti (F,Ú) – poskytnutí nových a netradičních myšlenek, názorů a námětů,
4. komentář prezentujícího a jeho doplňující dotazy (F,P,Ú) - uvědomění rozdílnosti pohledů,shrnutí,