Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

Problémy nesprávného nebo nedostatečného hodnocení

Absence zpětné vazby – zaměstnanci netuší, či práci dělají správně, opakují chyby, neopakují pozitivní činy,

- zaměstnanci se přestanou snažit, domnívají se, že jejich výsledky nikoho nezajímají,

- neuvědomují si osobní nedostatky a neodstraňují je (arogance, nespolehlivost, dezorganizace),

- hodnocení má formální charakter a manažer je pro množství práce opisuje z minulých období.

Zásady hodnotícího pohovoru

- manažer i pracovník přicházejí připraveni (výkazy, záznamy),

- klidná místnost (bez vyrušování telefony),

- dání najevo, že hodnocení bude pozitivní (odstraní se nervozita, pocit zaujatosti),

- začínat dotazem na práci (emocionálně neutrální téma),

- hodnotící sendvič:

1. uznání pozitivních výsledků práce,

2. probrání negativních skutečností,

3. zakončení pozitivními skutečnostmi,

- hodnocení formou dialogu, nesrovnávat s ostatními zaměstnanci,

- vztahuje se k výsledkům práce, výkonu a možnostem zlepšení, ne k projednávání odměny,

- hodnotí se celé sledované období a stanoví se konkrétní úkoly.

Kritický rozhovor

Slouží pro:

- konstruktivní řešení problému,

- řešení konfliktních situací,

- jako forma zpětné vazby,

- předcházení negativním situacím a vlivům.

Vedení kritického rozhovoru

- před rozhovorem ověřit věrohodnost informací (předejít neoprávněné kritice),

- při začátku rozhovoru navázat kontakt pro uvolnění atmosféry,

- je účelné poukázat na jeho předchozí úspěchy a dát je do kontrastu s nynějším problémem,

- podstata kritiky - možnosti:

- vyzvat pracovníka popsat události,

- popsat informace a dát možnost se pracovníkovi k nim vyjádřit,

- dát možnost pracovníkovi vyjádřit omluvu, vysvětlení,

- vyvodit závěry až po získaní stanoviska pracovníka, případně po došetření potřebných informací,

- závěr obsahuje jasné stanovisko se způsobem nápravy a časovým určením a uvedení reálné sankce za nedodržení,

- zhodnocení po uplynutí času na splnění nápravy.

Jak nepostupovat při kritickém rozhovoru:

- nepověřovat vedením kritického rozhovoru jinou osobu,

- nevést kritický rozhovor v přítomnosti jiných osob (zejména před jeho podřízenými, novými pracovníky),

- nekritizovat pracovníka v jeho nepřítomnosti,

- nekritizovat nepřímo, ironickými poznámkami (všichni vědí o kom je řeč, ale dotyčný se nemůže bránit),

- pokud je to možné, nekritizovat pracovníka po telefonu.

Zásady:

1. Kritický rozhovor vedený pro zlepšení pracovního výkonu,ne pro zdeptání a demotivaci pracovníka

2. Nic nepůsobí tak nemotivačně jako nespravedlivé obvinění.

Propouštěcí rozhovor

- důležitá zpětná vazba pro podnik i pro zaměstnance pro ujasnění důvodů odchodu / propuštění,

- forma dialogu, otevřená přátelská komunikace,

- cesta jak udělat odchod co nejpříjemnějším a důstojně se rozloučit.

Témata, do kterých materiál patří