SOK_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
2.Intégration (integrace) – nutnost interní a externí integrace (realizace dlouhodobých komunikačních akcií) - př. účast v profesionálních asociacích,vzdělávací centra,dohody,sympózia apod
3.Iniciation (podněcování) – nevyhnutnost podněcování, jako jednoho z prvků řízení (pomocí strategie „push“ (jít k cíli) nebo „pull“ (přitáhnout cíl),
4.Investigation (pátrání) – neustále vyhodnocovat a zkvalitňovat průběh všech komunikačních procesů (aktivní naslouchání, ankety, dotazníky, komunikační audity)
3. Komunikace s veřejností B2E (Public relations)
- přenos informací mezi podnikem a širokou veřejností,
- zaměřená na budování vztahů s veřejností,
- uvést podnik a jeho produkty do povědomí veřejnosti,
- vybudovat si stálou trhovou pozici.
Asociace PR agentur v ČR - členové APRA procházejí certifikací CMS (Consultancy Management
Standard) doporučenou mezinárodním sdružením ICCO.
CMS – mezinárodně uznávaný standard kvality řízení vyvinutý pro oblast PR.
Marketingová komunikace
- zaměřená na podporu prodeje produktů,
pomáhá při:
- budování značky podniku,
- jeho postavení na trhu,
- získávaní preferencí u zákazníků.
Patří sem:
- nC2B/B2C - komunikace mezi n-zákazníky a podnikem (reklama, domový prodej, prezentace, marketingový průzkum, reklamace),
- nE2B/B2E – komunikace mezi podnikem a širokou veřejností (průzkumy o veřejném mínění, preferencích, potřebách, veřejné vyhlášení apod.),
- nB2B/B2B – komunikace mezi podnikem a jinými podnikatelskými subjekty, která může přímo ovlivnit prodej produktů (odběratelé, akce – kupóny, poukázky, slevy apod.).
Komunikační audit podniku
- nástroj na kontrolu efektivního fungování komunikačního systému podniku,
- analýza komunikace, kanálů, technik, prostředků,
- zjišťuje se úroveň vnitropodnikové komunikace jako i externích komunikačních vazeb podniku.
Se zaměřuje na identifikaci:
- problémů způsobených lidským faktorem,
- změn v komunikaci způsobených změnou komunikačních situací a podmínek,
- bariér komunikace,
- komunikačních sítí a toků v podniku,
- analýzu celkového komunikačního systému v podniku.
Systém manažerství kvality
- norma ČSN EN ISO 9001:2009 upravující profesionální manažerskou komunikaci sleduje dva cíle:
a) vytvořit a zavést takový systém procesu komunikace v organizaci, který vyhovuje potřebám a očekáváním zaměstnanců podniku,
b) vytvořit a uplatňovat v praxi takové komunikační vzorce, které vedou ke spokojenosti zákazníka.
Tyto cíle vycházejí z teze, že jen "spokojení zaměstnanci přitáhnou spokojené zákazníky„.
7. přednáška
Manažerská komunikace
- její nositelem je manažer a účastní se jí pracovník, zákazník nebo klient,
- probíhá v podnikovém a podnikatelském prostředí,
- vyžaduje použití konkrétních komunikačních vzorců, technik a nástrojů,