Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

– přítomnost - prožívání přítomnosti bez uvažování nad plány do budoucna,

– budoucnost - důsledné plánovaní budoucnosti, šetření, studium, větší pravděpodobnost vyšších budoucích příjmů.

2. Kulturní čas (časová orientace v jednotlivých kulturách):

– formální - představuje formální stanovení času pomocí vteřin, min, hod, dnů, roků, fází měsíce a období roku,

– neformální - obecně používané termíny (navždy, ihned, brzy, co nejdříve).

1. MONOCHRONISMUS:

– (Německo, Skandinávie, USA, Švýcarsko)

– čas rozdělený pro jednotlivé činnosti, vždy se věnují jenom jedné činnosti,

– berou časové rozvrhy velmi vážně,

– považují práci za nejdůležitější součást života, více než rodinu,

– považují soukromí za nesmírně důležité, pracují nezávisle.

2. POLYCHRONISMUS:

– Arabové, Latinská Amerika, Jižní Evropa)

– věnují se řadě činností najednou,

– považují časové rozvrhy za užitečné, ne za dogma,

– považují rodinu a sociální vztahy za důležitější než práci,

– udržují aktivní kontakty, pracují v přítomnosti mnoha lidí a s více lidmi současně.

Sociální hodiny:

- kultura a užší společnost udržují určitý časový rozvrh, který diktuje, kdy je správný čas udělat určité důležité věci.

6. přednáška

Komunikace v podniku

- komunikace na úrovni podniku,

- nutná pro dobré fungování podniku,

- především formální - uskutečňuje se podle předepsaných pravidel,

- zaměřená na dosahování cílů,

- v každém podniku je jedinečná:

- komunikační klima,

- komunikační nástroje,

- uplatňované komunikační vzorce a postupy.

Funkce komunikace v podniku

Primární:

- zprostředkování informací o způsobu dosahovaní cíle,

- určování dělby práce, koordinace,

- vysvětlovaní úloh, objasňování role,

- rozpoznávání problémů, podpora rozhodování,

- hodnocení a zlepšování postupů pro dosažení cíle.

Sekundární:

- sociální začleňování, neformální výměna informací,

- předcházení konfliktům a jejich řešení,

- motivace a pracovní spokojenost,

- podniková klima a kultura,

- identifikace.

První v ČR soustředil pozornost na podnikovou komunikaci Tomáš Baťa.

Zdůrazňoval potřebu:

- výběru vhodných komunikačních nástrojů,

- přizpůsobení manažerské komunikace při řízení pracovníků,

- dostatečného porozumění pracovníků tomu, co se od nich vyžaduje.

Komunikační systém podniku

Komunikace v podniku tvoří uzavřený systém, který je tvořen:

- složkami komunikačního procesu,

- jednotlivými úrovněmi,

- komunikačními kanály.

Komunikační kompetence pracovníka:

komunikační odpovědnosti vyplývající především z jeho funkce a úkolů v rámci řízení a zabezpečování jednotlivých procesů v podniku.

Komunikační systém a vazby s použitím standardizace komunikace EU

Evropská unie standardizovala komunikaci v rámci norem EU.

Témata, do kterých materiál patří