Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOK_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednáška

- průběžné rozhovory mezi manažery různých oddělení, projektová komunikace,

- mítinky s představiteli skupin i z jiných pracovních skupin,

- diskuse mezi různými stupni managementu a podniků apod.

3. Horizontální komunikace: (nEnE)

- představuje oboustrannou výměnu informací při spolupráci jednotlivců i skupin v podniku,

- její význam je rozhodující při výkonu pracovních úkolů,

- kromě formální stránky závisí i na neformálních vztazích komunikujících.

Neformální interní komunikace

- vzniká v pozadí formální komunikace,

- představuje neformální výměnu informací v různých komunikačních situacích s komunikačními nástroji, které nejsou upraveny formálními předpisy,

- vzniká na základě potřeby sociální interakce pracovníků podniku,

- mezi různými zdroji podniku, vznikání neformálních skupin s neformálními pravidly komunikace,

- i při nedostatku informací proudících tzv. oficiální cestou,

- může mít na podnik příznivé ale i nepříznivé účinky. (např. když přenášené informace nejsou podložené nebo pravdivé).

Tato komunikace působí rušivě v případech kdy:

- mezi nadřízenými a podřízenými je nedostatečná formální komunikace a jsou redukovány možnosti zpětné vazby,

- namísto kooperace mezi pracovníky převládá rivalita a informace slouží jako nástroj moci (manipulace),

- při neuspokojení potřeby objektivních informací,

- se cíle podniku a pracovníků rozcházejí.

V současné době - podpůrná komunikace - flexibilní odstraňování informačních deficitů.

Pokud kvalitou a množstvím informací převyšuje formální komunikaci - přehodnotit celý komunikační systém podniku.

Zpětná vazba

Je obranou proti komunikačním bariérám (pro existenci organizace mimořádně nebezpečné).

Poskytuje informace o tom, jak byla správa / určité chování / nějaká akce:

- přijata, dešifrována, pochopena,

- jaký efekt a pocity vyvolala.

Cíl – informace o efektu akce a usměrnění chování toho, komu je zprostředkována.

Pozitivní – chceme nějaké chování posílit, zpevnit.

Negativní – chceme nějaké chování potlačit, eliminovat.

Zpětná vazba může nabývat několika úrovní:

1. ƒ zpětná vazba na úrovni vnímání /vysílání – příjem/,

např. odpovědi "rozumím", "ano" - ověřuje, že adresát zprávu skutečně slyšel.

Odpověď "rozumím" nepotvrzuje, že adresát rozumí významu zprávy – může jí chápat úplně jinak.

2. ƒ zpětná vazba na úrovni kódu může mít charakter kompletního zopakování pokynu. Pracovník je schopen opakovat úkol vedoucího slova od slova, to ovšem neříká, že jej pochopil správně.

3. ƒ zpětná vazba na úrovni významu ukazuje, že příjemce opravdu správně pochopil smysl sdělení. Lze jej ověřit kontrolou praktického provedení příkazu.

V organizaci je důležitou formou zpětné vazby hodnocení výkonu pracovníků.

Témata, do kterých materiál patří