Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSYCHOLOGIE

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.1 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

do soustavy poznatků 

4.  Kontrolní  (ověřovací)-  prověřování  správnosti  řešení  problémů  (aktivní  reprodukce 

naučeného) 

Činitelé ovlivňující vyučování 

  Žáci, Učitelé, Podmínky, učební materiál 

Žák (ne/úspěšnost) 

  Aktuální stav- únava, pozornost, nálada 
  Zralost dítěte- fyzická, kognitivní (vnímání, paměť, myšlení), emoční, sociální, poruchy 

(smysly, ADHD) 

  Motivace- vnitřní k poznávání a vykonávání činnosti, vnější (novost, úspěch,  sociální 

odměna) 

  Schopnosti-  nedostatek osvojených vědomostí a dovedností, MR, naopak pozitivně 

působí transfer 

  Studijní  návyky-  realistické  cíle,  uspořádání  látky,  učení  v  celku  a  po  částech, 

opakování 

Učitel 

a)  Osobnost  

Podle Caselmanna  

  logotrop – zaměřený na obsah výuky 
  paidotrop – zaměřený na žáka 

b)  schopnosti - expert, který řídí vzdělávací proces 
c)  motivace  

Podmínky výuky 

a)  materiální podmínky jako zařízení a vybavení školy 
b)  sociální normy instituce – osnovy, učebnice a předpisy 
c)  výběr žáků – specifika, velikost skupiny 
d)  vztahy v učitelském sboru 

Učební materiál Předkládáno  

  jako celek nebo po částech (programové učení) 
  jako hotový produkt nebo jako řešení problému 

45 

Učební operace Učivo  by  se  mělo  projít  jako  (tematický)  celek  a  následně  rozčlenit  na  smysluplné  části 
(programové učení) 

1.  rozčlenění-  podle smyslu 
2.  výběr opěrných bodů (nadpisy, teze), které tvoří plán materiálu 
3.  uvedení částí do vzájemných vztahů 

Strukturování učiva Vyučovaný má 

1.  identifikovat pojmy a vztahy mezi nimi v látce - zkonstruovat strukturu látky  
2.  identifikovat vztah nového k tomu co již ví - rekonstruovat svou dosavadní strukturu 

Témata, do kterých materiál patří