Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Diplomova_prace_-_financovani_regionalniho_skolstvi

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (5.25 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Pro nastavení krajského normativu jsou rozhodné tyto ukazatele:

  • Np – průměrný počet jednotek výkonu připadajících na jednoho pracovníka;

  • No – průměrný počet jednotek výkonu připadající na 1 nepedagogického pracovníka;

  • Pp - průměrná měsíční výše platu pedagogického pracovníka;

  • Po – průměrné měsíční výše platu nepedagogického pracovníka;

  • ONIV – průměrné roční výše ostatních neinvestičních výdajů připadajících na jednotku výkonu.43

Nejdůležitějším ukazatelem pro stanovení krajských normativů je nastavení hodnoty Np. Vyhláška o krajských normativech zakotvuje povinnost krajských úřadů vycházet při stanovení hodnoty Np z průměrného počtu dětí, žáků nebo studentů ve třídě (Ž), z průměrného počtu vyučovacích hodin ve třídě za týden (H) a z průměrného týdenního počtu hodin přímé vyučovací činnosti pedagogických pracovníků (VP).

Konkrétní konstrukce finančního normativu na jednotku výkonu u škol a školských zařízení, jejichž činnost je realizována pedagogickými i nepedagogickými zaměstnanci, je stanovena vztahem:

1/Np*Pp*12*1/Proc + 1/No*Po*12*1,Proc + ONIV

kde Proc je součtem procent sazby pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, procent sazby pojistného na všeobecné zdravotní pojištění a procent, v jejichž výši se stanoví základní příděl, kterým je tvořen fond kulturních a sociálních potřeb.44 Již z nastíněné konstrukce krajského normativu je zřejmé, že normativ zohledňuje mnoho faktorů, které umožňují krajským úřadům reagovat na konkrétní situace a výši normativu výrazně ovlivnit, zejména nastavením ukazatele průměrného počtu žáků ve třídě. Základní normativy na jednotky výkonu jednotlivých druhů a typů škol a školských zařízení jsou doplňovány příplatky k finančnímu normativu, jak jsem se již zmínila výše.

Opravné koeficienty jsou vyhláškou o krajských normativech stanoveny buď pevnou částkou (např. opravný koeficient 0,25 k základní částce normativu, plní-li žák povinnou školní docházku v zahraničí) nebo je ponechána kompetence stanovení opravného koeficientu krajským úřadům.

V odstavcích 6 až 14 § 3 vyhlášky o krajských normativech je řešeno rozlišení příplatků za zdravotní postižení a stanovení podmínek pro jejich uplatnění. Určení výše jednotlivých příplatků je v kompetenci krajských úřadů, vyhláška o krajských normativech obsahuje pouze odkaz na příslušná ustanovení právních předpisů, které tuto oblast věcně upravují (tj. především na vyhlášku č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění pozdějších předpisů, dále jen „vyhláška o speciálním vzdělávání“).45 Pro ilustraci přikládám v příloze normativní rozpis rozpočtu finančních prostředků ze státního rozpočtu pro konkrétní školskou organizaci, zahrnující mateřskou školu, základní školu, školní družinu a školní jídelnu (viz. příloha č. 3).

Témata, do kterých materiál patří