Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




kompetence manazera

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (104.57 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Činorodost(деятельность) a aktivita manažera – jako rys prezentovaný

  • vztahem k práci,

  • k vyhledávání a zavádění nových poznatků- для поиска и реализации новых знаний

  • nespokojenosti s dosaženým-недовольство с достигнутым

  • proaktivní jednání atd.

charisma – lze jej charakterizovat jako

  • „kouzlo osobnosti“ manažera, určitý šarm,

  • soubor osobních vlastností uznávaných okolím,

  • sebejistota,

  • přesvědčivost,

  • přitažlivost,

  • iniciativní a proaktivní jednání apod.

dodržování zákonů a navazujících předpisů je také atributem určité sociální zralosti(зрелость)

  • charismatickou osobností se obvykle myslí člověk:

    • více emotivnější

    • přesvědčivý-более убедительный

    • s citem pro komunikaci s druhými lidmi-с талантом для общения с другими людьми

    • směřuje k jasnému rozlišení dobra od zla-направляет к ясному различению добра от зла

    • má zřetelně definováno, co je správné a co je chybné-знает точно, что правильно, а что нет

Оsobnost jako jedinečné spojení psychických rysů charakterizujících jednotlivce

  • psychické rysy:

    • schopnosti, dovednosti, znalosti

    • vlastnosti

    • potřeby, motivy, postoje, hodnoty

  • osobnost člověka formují tři skupiny faktorů:

    • faktory biologické (genetika, hormony, důsledky onemocnění či úrazů)

    • faktory sociální – působení rodičů, spolužáků, přátel, spolupracovníků, rodiny

    • faktory kulturní (zvyky, normy, očekávané jednání, jazyk a další)

  • mezi faktory vůdcovství patří např.:

1) Vůdce musí být jeden z nás.

2) Musí projevit uznání a porozumění potřebám členům skupiny.

3) Iniciativa a organizační schopnost.

4) Motivovat členy skupiny.

5) Sociální cítění.

Dominance vs. Submisivita

  • pól dominance představuje soutěživost, sebejistotu, agresivitu

  • dříve byla považována za rozhodující rys manažerů

  • prosazení své vůle i přes silný odpor okolí, překonávání překážek

=> snížení motivace podřízených

=> pocit nedocenění

=> v nepřítomnosti manažera odbývání práce

  • opakem dominance je submisivita

  • jedná se o ochotu jedince neustále se podřizovat názorům a přáním ostatních

  • potřeba dohledu nad vlastní činností, nechuť ke konfliktům

  • v dnešní době se spíše očekává přiměřená úroveň dominance, nicméně některé druhy činností vyžadují více tu či onu polaritu

Asertivita-напористость

  • relativně přiměřená míra dominance

  • jednání nemanipulující s ostatními a zároveň zabraňující manipulaci ze strany ostatních

  • předpokládá určitou úroveň osobní vyzrálosti a sebevědomí (зрелости и уверенности в себе)

  • asertivní „práva“ (právo na vlastní názor, právo nesouhlasit, právo nebýt dokonalý apod.)

  • asertivní jednání není vhodné v některých situacích

Témata, do kterých materiál patří