Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 1 nejstručnější

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (955.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

integrace handicapovaných

1 učitel se třídou více let

uvolněná třídní struktura,

vyuč. hrom., skupin. i indiv.

osobní vztah učitel - žák, patronáty starších nad mladšími,

kmenové skupiny podle věku (např. 6-8)přesah. ročník + diferenc. v kurzech

individuální + skupinové, volný pohyb po třídě Organizace aktivit látka do epoch (epocha = 3-4 týdny, 90minutový blok denně, hlavní předměty, střídají se – ČJ, M, Bi, věc. učení, Ze, Dě, sociální nauka, Fy, CH), ostatní předměty v 45minutových jednotkách (náb., eurythmie, jazyková příprava, umělecká tvořivá aktivita, hudba, ruční práce, eurythmie (řeč, hudba, zvuk vyjadř. ladnými koord. pohyby)

individuální tempo

Organizace dne:

cca 8-9.30 svobodná pracovní fáze, pak rozbor v kruhu,

blok cizích jazyků ve skupinkách, odborné vyučování

individ. program práce na jeden měsíc s vymezením cílů (výsledků), vlastní tempo

látka rozdělena podle 3 sfér života - tělo, duše, duch = bůh, příroda, svět člověka,

o činnosti rozhoduje celá skupina, rytmický týdenní plán - střídání ped. situací: rozhovor, hra, práce, slavnost

žáci si určují činnost na základě týden. plánu Metody, techniky

eurythmie, spec. umělec. "předměty"

Hrom., skup. i indiv. výuka (epochy – hlavně hrom.), epochové sešity, prac. texty od učitele, ne učebnice

Ve 12. ročníku „závěrečná práce“

množství didakt. materiálu

tzv. kosmická výchova = vědomí souvislostí člověk - přírodní prostředí, důsledky civilizace - projektovým vyuč.

individuální plnění úkolů na základě kontraktu (smlouvy o měs. úkolu), žákovská konference

základní druhy zaměstnání:

- rozhovor (kruh, bloky)

- hra (řízená)

- práce (skupin. vyuč., kurzy)

- slavnost (ráno, konec týdne, narozeniny…)

- tiskárna

- volný text

- školní korespondence

- třídní noviny

učivo s úkoly, testy, uspoř. do kartotéky,

akustické uč. programy

POKUSNÉ ŠKOLY

Druhá polovina 20. století:

rozvoj osvědčených modelů alternativních škol – hlavně montessoriovské, waldorfské, freinetovské nebo jenské

posiluje se aspekt sociálně pedagogický › škola se hlouběji propojuje se společností, s rodinou, s kulturními institucemi

1972 Hannover – ul. Glocksee – žáci z různých společenských vrstev, hl. kritérium pro přijetí je schopnost rodičů spolupracovat se školou a podpora obdobných vztahů jako ve škole i v domácích podmínkách

1979 Münster – projekt ZŠ Gievenbeck – trojí otevření školy:

metodické otevření – brát větší ohled na mimoškolní zkušenosti žáků a více akceptovat hravé, produktivní formy učení a práce

tematické otevření – překročit tradiční oborovou orientaci výuky

institucionální otevření – více přihlížet k mimošk. oblastem života, k rodině, k obci, k lokalitě a posílit podíl rodičů, reprezentantů veřejného života a mimoškolních institucí ve výuce

Témata, do kterých materiál patří