SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-učení pro uplatnění v nových situacích(u Ma,Fy-užití látky z Ma ve Fy)
Jak čelit interferenci?
1) Vézt žáky k dokonalému osvojování jedné látky a pak přistoupit k látce nové
2) Vést žáky k pochopení a uvědomění si rozdílů a shod mezi dvěma látkami, které se obvykle pletou
3) Po dokonalém osvojení si obou látek je procvičovat tak, že je vzájemně střídáme
4) Je-li podobnost mezi látkami velká, můžeme použít současného výkladu, podmíněného schopností žáka látky
vstřebat, nebo vložit mezi podobné látky některou jinou.
4. ZÁKON OPAKOVÁNÍ
Opakování, co nejdříve po učení. Pokud uplyne delší doba, pak nedochází k opakování, ale k opětovnému učení.
Nejvhodnější do 24 hodin. Nejlépe látku znovu promýšlet, ne opakovat mechanicky. Domýšlet důsledky. Rozložení
opakování v čase. Opakovat průběžně. Nové učení začít zopakováním předchozího.
Výsledky učení jsou:
Vědomosti - soustavy informací (představ a pojmů), které si člověk osvojil (Čáp)
- učením osvojené poznatky
- konkrétní zapamatované poznatky, fakta, informace, pojmy, poučky pravidla (Koh.)
Dovednosti – způsobilost člověka k provádění určité činnosti
-
učením získaná dispozice pro vykonávání určité činnosti (např. čtení, psaní, kreslení, plavání, jízda
na kole, lyžování, chůze, …)
Dovednosti těsně souvisí se schopnostmi.
Osvojení dovedností je závislé na schopnostech, dovednosti se dosahuje učením a výcvikem.
96
Typy dovedností: