Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

senzomotorické (plavání, jízda na kole, lyžování, …) 

intelektuální  (využití Pythagorovy věty, čtení, …) 

sociálně  interakční  (např.  dovednost  zdůvodnit  lidem,  proč  mají  respektovat  určité  rozhodnutí,  dovednost 
instruovat pracovníky,…) 

 
Návyky – zautomatizované způsoby chování 
               - opakováním získaný sklon, bez potřeby vědomé kontroly 
Podle společenské hodnoty rozlišujeme návyky: 

kladné: pořádnost, zdravý životní režim 

záporné = zlozvyky: nepořádnost, nešetrnost, návykové pijáctví, kouření, lhavost, kousání nehtů 

Možnosti    přetvářet  nebo  měnit  silně  zafixované  návyky  s věkem  ubývá.  Chování  člověka  se  stává  rigidnějším  – 
tužším. Mezi jednotlivými lidmi jsou však v tomto ohledu značně individuální rozdíly. 

Kognitivní rozvoj  Kognitivní vývoj a utváření pojmů popsal Jean Piaget (1896 – 1980) 
           - teorie založená na zrání, vysvětluje, jak si děti vytvářejí pojmy 
           - dítě prochází fázemi vývoje až k nejvyšší formě, postupně se vyvíjí 

1.  stádium – senzomotorické období (0 – 2 roky) 
2.  stádium – předoperační období (2 – 7 let) 

předpojmové, symbolické (2 – 4 roky),  názorné, intuitivní (4 – 7 let) 

3.  stádium – konkrétních logických operací (7 – 11 let) 
4.  stádium – formálních operací (od 12 let) 

 
Senzomotorické období
  

- jde o období primárního rozvoje poznávacích procesů. Jeho označení vyplývá ze skutečnosti, že poznávání malého 
dítěte  je  závislé  na  smyslovém  vnímání  a  motorických  dovednostech  (tj.  manipulaci  s poznávanými  objekty). 
Poznávání a učení probíhá na úrovni konkrétního kontaktu s reálným světem. 

Témata, do kterých materiál patří