Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Předoperační období  

a) předpojmové, symbolické   

Dítě užívá symboly k označování objektů nebo činností, aniž by objekty muselo vidět nebo činnost skutečně provádět. 

Symbolické myšlení se projevuje v dětské hře – např. dítě krmí panenku kamínky, které představují bonbony. Jasně si 
při tom uvědomuje, že kamínek symbolizuje bonbon a bonbon je symbolizován. 

b) názorné, intuitivní  

Dítě začíná uvažovat v pojmech, které vznikají na základě vystižení podstatných podobností. Dítě začíná chápat, že 
některé předměty může pojmenovat společným názvem – např. stromy, hračky,  

Myšlení  předškolního  dítěte  ještě  nerespektuje  zákony  logiky  -    je  „prelogické“,  a  tudíž  je  nepřesné,  má  mnohá 
omezení. Dětské uvažování ulpívá na zjevné podobě světa. 

  Centrace – dítě se soustředí (ulpívá) pouze na jeden znak (obvykle vizuálně nápadný) a přehlíží ostatní méně 

výrazné, i když mnohdy významnější znakyNapř. naplníme-li dvě stejné sklenice tekutinou – dítě vidí, že je v nich stejně, pak obsah jedné přelijeme do 
úzké vysoké sklenice - dítě tvrdí, že je v ní „víc“ tekutiny pouze proto, že její hladina je výše. 

  Egocentrismus  –  dítě  není  schopno  vidět  svět  jinak,  než  ze  sebestředného,  subjektivního  hlediska.  Děti  si 

ještě nedokáží uvědomit, že mohou být i jiná hlediska, než jejich vlastní.Např. když dítě nechce, aby je někdo jiný viděl, zakrývá si rukama oči    

nebo např. 4leté dítě odpoví kladně na otázku zda má bratra, avšak na otázku, zda-li má jeho bratr sourozence 
odpoví záporně. Dle jeho názoru nemá, protože v rodině žádné další dítě není (sebe vynechá). 

Témata, do kterých materiál patří