Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Senzomotorické učení a dovednosti druh učení, kterým získáváme předpoklad k vykonávání činnosti náročné na vnímání, pohyb a jejich vzájemné spojení 
př: fyzická práce, sport, hudebka-klavír 
probíhá tehdy , když se dítě učí chodit manipulovat s předměty, psaní, kreslení rýsování 
 
Základní ukazatel toho, že si člověk osvojil určitou senzomotorickou dovednost: 

1.  kvalita  průběhu  činnosti  a  jejích  výsledků:  správné  plnění  úkolu,  dosahování  cíle,  zmenšení  počtu  chyb, 

zejména odstranění hrubých chyb 

2.  rychlost, zvýšení výkonu 
3.  snížení únavy 
4.  dobrá metoda vykonávání činnosti, způsob, styl činnosti 
 

Průběh osvojování senzomotorických dovedností: 
1,počáteční seznámení žáka s úkolem, s činností se způsobem podmínkami jeho vykonávání 
nápodoba, využívá instrukce učitele i své zkušenosti z podobných činností. Sám zkouší vykonávat novou činnost. Tím 
se s ní seznamuje a hledá způsoby, jak ji zvládnout. 
Využíváme - názornou ukázku, slovní vysvětlení, instruktáž, písemný návod, příručka. 
 
2. Cvičení Žák  opakovaně  vykonává  činnost,  které  se  učí.  Důležité  jsou  motivace,  metoda  učení,  která  zahrnuje  soustavnost 
v opakování. 
Zpočátku nacvičujeme v pomalejším tempu se  snahou o dosažení kvalitních výsledků, o prevenci chyb, o 

jejich rozbor a překonání, pokud se vyskytly. Pak lze teprve rychlost zvyšovat.   
3. Kontrola a sebekontrola
 (zpětná vazba) 
další  opakování,  zdokonalování  až  do  automatizace  (tj.  přechod  ke  kvalitnímu  a  rychlému  vykonávání 
činnosti bez detailní vědomé kontroly). Vědomá kontrola a regulace se soustředí jen na vybrané obtížné 

Témata, do kterých materiál patří