Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

103 

zvládání překážek, nevytyčuje si náročnější cíle nebo si nevytyčuje vůbec žádné, žije ze dne na den, nejvýše se snaží 
zabavit – snadno se tak připojí ke skupině, která vyhledává vzrušení v delikventním chování, v alkoholismu apod. 

Sebepojetí a sebehodnocení a také vytyčování cílů a úsilí o jejich dosažení závisí na: 

úspěších a nezdarech v činnosti 

názorech a hodnocení druhých lidí 

psychofyziologickém stavu, zdraví a nemoci 

vnějších podmínkách 

sociálních vlivech 

o  aktivnosti a pasivnosti osobnosti 

Jsou však také podmínky které působí ve směru opačném (snižují sebepojetí a sebehodnocení, ztěžují vytyčování cílů 
a zdolávání překážek na cestě k nim).    Je to: 

psychická deprivace v dětství 

chladný až záporný emoční vztah rodičů k dítěti  

nedostatek příležitostí k činnostem, k hrám, učení a vzdělávání, zájmovým činnostem 

absence společných činností realizovaných v příznivém emočním klimatu 

ironizování dítěte, posměch při nezdarech, nedůvěra k možnostem dítěte 

neadekvátní  požadavky  na  dítě,  buď  příliš  vysoké  (perfekcionismus  dospělých,  přehlížení  možností  dítěte 
v příslušném období jeho vývoje) nebo naopak absence požadavků 

biologické  podmínky  a  sociální  reakce  na  ně  (děti  a  mladiství  mají  komplex  méněcennosti  např.  z obezity, 
menší výšky apod.) = posměch vrstevníků, někdy i dospělých  

 
Druhy sebehodnocení: 
1.  jednorozměrnost x vícerozměrnost 
2.  celkové x dílčí 
3.  chronické x aktuální 
Dílčí sebehodnocení jsou vztahována jen k určitým předmětovým okruhům a některým jejich stránkám jako např. 

Témata, do kterých materiál patří