SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
94
3. Školní prospěch a chování, celkově a v jednotlivých předmětech; změny v průběhu školní docházky.
Pokusíme se ujasnit žákovy přednosti a nedostatky ve škole, jejich možné podmínky a eventuální náměty k nápravě.
4. Rodina: úplná – neúplná – doplněná (nevlastní) – náhradní; rodiče, jejich vzdělání a zaměstnání, chování k dítěti,
přístup k jeho vzdělání a ke škole; sourozenci, jejich pořadí a vztahy mezi nimi; širší rodina; způsob života rodiny,
volný čas a zájmy; celkově je rodina pro dítě podnětná – nepodnětná; v čem jsou problémy.
Využijeme psychologických poznatků o rodině a stylech rodinné výchovy.
5. Volný čas a vztahy k vrstevníkům: zda žák má trvalejší zájmovou činnost a jakou; vztahy ke spolužákům, jiným
dětem či mladistvým: spolupráce a dobré zařazení nebo konflikty či izolace; členství v sportovních oddílech,
skupinách, organizacích mládeže.
Využijeme psychologických poznatků o činnostech ve volném čase a o sociálních skupinách, zej. o skupině
vrstevníků.
6. Souhrnná charakteristika
Příznivé výkony, projevy a vlastnosti (zájmy, schopnosti a dovednosti, svědomitost a vytrvalost, komunikace
a vztahy k lidem aj.)
Problémy a nedostatky: v čem spočívají, jejich pravděpodobné vysvětlení; jak se dosud řešily, co se při řešení
osvědčilo a co ne.
Cíle a budoucí vývoj: jak je vidí žák, rodina, učitelé; dosud nevyužité možnosti žáka, rodiny, školy, dalších
osob či institucí; návrhy na opatření ve výchově, zdravotní a sociální péči, v práci s rodinou, ve spolupráci
s psychologem.