SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
hodnotím…….Vůbec se mi nelíbí……Je obtížné…….Rád bych změnil…. Menší skupinu lze znázornit sociogramem.
Psychologická anamnéza Skládá se ze tří částí:
1. osobní data dítěte – jméno, datum a místo narození, jména rodičů, jejich zaměstnání, bydliště
2. rodinná anamnéza – sourozenci, rodiče (u matky počet dětí, porod, nemoci), výchovné podmínky – citové
podmínky, pracovní výchova, jedináček, očekávané dítě, prarodiče (zdravotní stav jako u rodičů), příbuzní – řeč,
defekty, vady, mravní defekty
3. vlastní anamnéza – průběh těhotenství, úrazy, nemoci, infekce, alkohol, kouření, donošení dítěte, průběh porodu,
stav dítěte po narození, dosavadní somatický a psychický vývoj – míra, váha, řeč, úrazy, spánek, čistota, výchovné
prostředí, zapojení do kolektivu, výchovné vlivy – autorita rodičů, výchova liberální, krutá, trestání, podplácení,
kontrola dítěte.
Pedagogicko – psychologická charakteristika žáka Důležité údaje o jednotlivých žácích zaznamenáváme:
1. Úvodní údaje: jméno a příjmení žáka, pohlaví a věk, národnost, bydliště, škola a ročník.
Psychologický rozbor: odpovídají žákovy projevy typickým charakteristikám jeho pohlaví a věku, nebo se od nich
liší? Jde o vývoj běžný, zpomalený, či urychlený, atypický? Národnost a bydliště mohou upozorňovat na specifické
zvláštnosti prostředí, některých etnických skupin aj.
2. Zdravotní stav a jeho změny; vzhledové nápadnosti, smyslové vady (zrak, sluch aj.), řečové nápadnosti; jak se
s potížemi vyrovnává žák a jeho rodina.
Zdravotní stav a somatické zvláštnosti sledujeme v souvislosti s reakcí rodiny, vrstevníků, prostředí na odlišnosti
dítěte, s vývojem jeho sebehodnocení, technik vyrovnávání se s náročnými situacemi