SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
90
Mikroklimatické podmínky - podmínky tepelné a vzdušné pohody ve školní třídě: teplota vzduchu 16 - 18ºC – před příchodem do třídy, vlhkost
vzduchu 40 - 60%, obsah CO2, proudění vzduchu, teplota předmětů a ploch, svěžest vzduchu, znečištění vzduchu.
Organizační a materiálové podmínky Systém a délka přestávek – i v hodině, rozložení vyučování (dny, týdny, rok), rozložení zátěže (dána povahou
předmětu, rozvržení úkolů), časový rozvrh , uzpůsobení nábytku a pomůcek
Syndrom vyhoření (burnout): - vyčerpání fyzických a psychických sil, ztráta zájmu o práci
- eroze profesionálních postojů, které se projevují především u pracovníků tzv. pomáhajících profesí (sociální
pracovníci, pedagogové, zejména speciální)
- značný podíl na tomto jevu mají stres, časová náročnost povolání, administrativní zásahy, které rušivě ovlivňují
práci, apod.
- prevencí je osvojení si technik předcházení a snižování stresu, plánování a managament času, oddělení práce a
osobního života, snaha o profesionální růst
- vyskytuje se u lidí, kteří pracují s jinými lidmi (učitelé, lékaři, zdravotní sestry, sociální pracovníci, manažeři,
politici,…)
Průběh vyhoření:
1. Nadšení – pracovník má vysoké ideály, angažuje se jak pro organizaci v níž pracuje, tak pro lidi, kterým má
pomáhat
2. Stagnace (uváznutí) – původní představy se nedaří uskutečňovat, požadavky organizace a klientů začínají