Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zbytečná námaha ve škole postrádá smysl, a tím ve své podstatě velmi často i znevýhodňuje 

v rámci společenského postavení. 

Školní třída bývá pro dospívající děti především určitým zdrojem jistoty a bezpečí. Pubescent 

potřebuje  získat  jistotu,  že  je  třídou  akceptován,  chce  však  také  zároveň  dosáhnout 

v hierarchickém uspořádání této skupiny určité postavení. Tato pozice je zároveň významnou 

součástí  osobní  identity  dospívajícího.  Jistějším  předpokladem  budoucího  úspěchu 

i sebeúspěchu v této společnosti pubescenta již natolik není výborný školní prospěch jako spíše 

vlastní sebejistota i lepší sociální kompetence. 

Ve  třídě  tedy  může  starší  žák  získat  dobrou  pozici  na  základě  svých  kompetencí,  vlivu 

a oblíbenosti.  Z kompetencí  děti  v  pubertě  obvykle  nejvíce  ocení  inteligenci,  na  níž  závisí 

vzdělanost.  Oblíbenost  má  význam  jako  důraz  na  solidaritu,  jistotu  pozitivního  ladění  a 

pozitivní  akceptace.  Oblíbeným  pubescentem  tedy  mnohdy  především  bývá  ten,  který 

i ostatním  potvrzuje  jejich  pozitivní  hodnotu,  přijímá  druhé  a  je  možné  se  s ním  snadno 

dorozumět, a tudíž nevyvolává nejistotu ani v rozumové, ani citové oblasti, je tedy v sociálním 

kontaktu spontánní a ochoten akceptovat jiné členy skupiny. 

Ze  změn  poznávacích  procesů  a  celé  osobnosti  během  dospívání  vyplývá  také  způsob 

posuzování školní látky, kdy větší nápor nejasného a nesrozumitelného učiva bývá odmítán, 

Témata, do kterých materiál patří