Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1. Podstata trzni ekonomiky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (508 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

mimořádný HV – mimořádné výnosy - mimořádné náklady

- hospodaření sleduje podnik v účetnictví – ve finančním výkazu, který se nazývá VÝKAZ ZISKU A ZTRÁT - sestavuje se na konci roku, na stranu MD se píší veškeré náklady firmy, na stranu D výnosy, obě strany se porovnají – hrubý zisk, ze kterého se odečte daň z příjmu a vyjde čistý zisk

UKAZATELE EFEKTIVITY HOSPODAŘENÍ

  • Celková efektivnost podniku

= výstupu (výnosy) / vstupy (náklady)

(0,9 -> neefektivní podnikání)

  • Efektivnost oběžného majetku:

- Počet obrátek = celková spotřeba / průměrná zásoba

- Doba obratu = 360 dnů / PO

  • Efektivnost dlouhodobého majetku:

- Výnosnost investice = zisk z investice / investiční náklady

- Návratnost investice = investiční náklady / zisk z investice

  • Efektivnost (produktivita) práce:

- kolik zdrojů připadá na jednoho pracovníka

= výkony podniku / počet pracovníků

  • Rentabilita (tržeb, nákladů, výnosů)

= hrubý zisk (HV) / to, co chceme poměřovat (tržby, náklady, výnosy, zákl. kapitál) - př. každá koruna tržeb přinese 0,5 Kč zisku

- rentabilita tržeb nemůže být 1 a více (to by znamenalo, že tržeb je stejně nebo více než zisku = nesmysl)

9. PRODEJNÍ ČINNOST

Charakteristika a význam

Operativní činnosti při prodeji (skladování, plánování, expedice, fakturace)

Personální zajištění prodeje

Právní úprava dodavatelsko-odběratelských vztahů, kupní smlouvy

Obchodně technické služby

Evidence a hodnocení prodeje

CHARAKTERISTIKA A VÝZNAM

= podniková činnost, jejímž cílem je co nejlepší uplatnění výrobku na trhu

- prolíná se všemi činnostmi v podniku, prodej je součást marketingu

- zajišťuje odbyt zboží a tím firmě přináší zisk

OPERATIVNÍ ČINNOSTI PŘI PRODEJI

  • skladování a evidence

  • plánování prodeje

  • personální zajištění prodeje

  • uzavírání kupních smluv

  • expedice a fakturace

  • evidence a hodnocení prodeje

  • obchodně technické služby

SKLADOVÁNÍ VÝROBKŮ

- hotové výrobky se skladují ve skladu, tam se tvoří zásoby hotových výrobků ( -> zajištění plynulého prodeje pro případ výpadku ve výrobě nebo zvýšené poptávky odběratelů)

evidence ve skladu prodeje:

  1. příjemka – při přijetí hotových výrobků na sklad

  2. skladní karty – evidence stavu zásob

  3. výdejka – výdej ze skladu, ve formě expedičního příkazu

PLÁNOVÁNÍ PRODEJE

- základem plánování jsou marketingové plány každého výrobku,které vycházejí z potřeb zák. - plán prodeje se sestavuje ve formě bilance:

plán prodeje

potřeby zdroje

(co bychom prodali) (vyrobíme, nakoupíme hotové)

celkem celkem

- když se P a Z nerovnají , musí firma udělat opatření vyrovnání (uspokojit vyšší potřebu nebo prodat přebytečné výrobky)

EXPEDICE

= konečná příprava a výrobků k předání k přepravě

- zahrnuje: kompletaci, balení výrobků, popisování, nandání na palety/kontejnery

Témata, do kterých materiál patří