Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




učitelská způsobilost - státnice

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.21 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Zásada přiměřenosti

Učivo co do obsahu i rozsahu má odpovídat psychickým i somatickým zvláštnostem věkového stupně

dítěte

− Stejně tak při výběru vyučovacích metod, organizačních forem práce i učebních pomůcek je nezbytné respektovat určitou úroveň rozvoje žáků − Přiměřenost se nesmí uplatňovat mechanicky, míra náročnosti učiva je relativní − Vyučování by mělo napomáhat zvyšování celkové úrovně rozvoje žáků − Zásada přiměřenosti se chápe nejen jako přizpůsobení se věkovým zvláštnostem, ale předpokládá, že učitel bude přihlížet i k individuálním možnostem jednotlivých žáků − Přiměřené nároky jsou ty, které žáka optimálně podněcují a přispívají co nejvíce k jeho rozvoji
  1. Zásada trvalosti

− Předpokládá trvalé osvojení vědomostí a dovedností tak, aby pro každého jedince byly použitelné při dalším procesu sebevzdělávání i v praktických činnostech − Zabezpečení trvalosti zajistí nejen jednotvárné a mechanické opakování, ale také výběr základního učiva, odlišení podstatného od podruženého, vytváření mezipředmětových souvislostí a systematizace učiva −

Za trvalé a operativní pokládáme vědomosti a dovednosti, které:

  • Uchovávají se v dlouhodobé paměti

  • V aktuálních situacích se vybavují ve slovech nebo činnostech bez větší námahy - Podle potřeby umožňují řešit praktické nebo intelektuální úlohy

− Ve výuce zdravotnické prevence lze využít dostatečné opakování, zjednodušení učiva – výběr

nejdůležitějších poznatků, systematizace učiva

6 Zásada výchovnosti vyučování

− Požadavek, aby obsah, metody a formy práce ve vyučování výrazně přispívaly k utváření morálních a citových kvalit žáků

− Výchovnou funkci by měly plnit všechny předměty – záleží na osobnosti učitele

− Učitel dává poznatkům životnost, pokud je zprostředkovává se zaujetím, pokud je dokáže žákům

přiblížit

  1. Zásada vědeckosti

− Vyžaduje, aby vyučování bylo po všech stránkách na vědecké úrovni − Žák si ve škole osvojuje pravdivé, vědecky prokázané poznatky − Učitel by měl žáky informovat o některých sporných a diskutovaných otázkách, o vědeckých hypotézách a tak žákům umožnit vytvoření představy o složitém vývoji vědy − Využívání takových vyučovacích metod a forem, které jsou blízké skutečnému vědeckému poznávání, badatelské práci, takže žáci mají možnost nahlédnout do problematiky vědecké práce − Od učitele se očekává, že po celý život udržuje kontakt s vědeckými disciplínami, které jsou základem jeho vyučovacích předmětů. Znamená to pro něj využívat všech možností k aktualizaci rychle zastarávajících poznatků − Získávání aktuálních poznatků týkajících se medicíny, výživy, infekčních nemocí
  1. Zásada spojení teorie s praxí

Témata, do kterých materiál patří