Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




učitelská způsobilost - státnice

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.21 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Usnadňují komunikaci ve výuce

- Vedou ke zkvalitňování myšlenkových i praktických činností žáků

- Motivují, stimulují a aktivizují činnost žáků

- Řídí sled učebních činností při učení

- Formují osobnost žáka

- Usnadňují proces vytváření příslušných dovedností, návyků, schopností a postojů

Zásady práce učitele s pomůckami – funkci plní v případě, že:

- Je učitel a žák poučený

- Je zajištěné odpovídající vybavení učebních prostor

- Použití moderních vyučovacích metod

- Dodržování zákonitosti učení a vyučování

- Učitel by měl mít trvalý přehled o pomůckách pro svůj předmět, v případě nových

pomůcek seznámit se s manipulací a údržbou

- Pomůcky jsou pouze prostředek, ne cíl výuky – přeplněná hodina pomůckami není efektivní

- Učitel si musí předem zkontrolovat jejich funkčnost

- Při předvádění, musí učitel zajistit, aby všichni viděli (čtecí kamera napojená na televizor)

- Pokuje má škola vybavení, dáváme přednost frontálním experimentům = žáci pod

vedením učitele objevují nové poznatky, ověřují teoretické závěry

- Materiálních didaktických prostředků lze využít ve všech fázích výuky

- Při činnostech s učebními pomůckami je třeba dbát na ochranu zdraví a bezpečnost práce

Zásady, které je nutné dodržovat při práci s technickými prostředky

- Velký obraz, dobře osvětlený, kvalitní, ostrý, přehledný

- Vhodné zajištění zvuku

- Učitel klade zřetel na vzdálenost od používané techniky

- Vzdálenost 60 cm = optimální vzdálenost očí od horního okraje obrazovky

Učitelům komplikují práci tyto problémy

- Nedostatek financí na nákup didaktických náplní pro moderní didaktickou techniku

(videoprogramy, videozáznamy, počítačové programy)

- Nedostatek přístrojů a nutnost přenášení = vyšší možnost poškození

- Nedostatek odborných pracoven

Otevřené vzdělávání (OV)
- Vzdělávání využívající internet a digitální technologie, založené na volném sdílení
- Klíčovým prvkem jsou Otevřené vzdělávací zdroje (OER) = digitální materiály volně

dostupné k učení, úpravám a šíření

Digitální gramotnost
- Schopnost efektivně a bezpečně používat digitální technologie
- Zahrnuje přístup k technologiím i schopnost jejich využití
- Digitální vyloučení hrozí např. seniorům, osobám s postižením, menšinám či lidem žijícím

v chudobě

Strategie digitální gramotnosti ČR 2015–2020
- Cílem je připravit pracovníky na změny v ICT a podpořit jejich adaptaci
- Důraz na snižování digitální propasti a zvyšování digitální gramotnosti pro posílení

konkurenceschopnosti ČR

Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020
- Zaměřuje se na využití dig. technologií ve výuce a rozvoj digitální gramotnosti žáků
- Cílem je vytvořit podmínky pro moderní vzdělávání odpovídající požadavkům trhu práce

Témata, do kterých materiál patří