Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OKRUHY K MATURITNÍMU OPAKOVÁNÍ Z EKONOMIKY

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (354.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Firmy poskytují svým zákazníkům i velkoodběratelům řadu srážek a slev z ceny – např. srážka při placení v hotovost, množstevní sleva, sezónní sleva, sleva pro dlouhodobé smluvní odběratele a další. Firmy mají i různé techniky pro tvorbu ceny, např. Baťova ceny (končící číslicí 9), různé cenové řady (29,- 39,-, 49,- 99,-)

Propagace a reklamní strategie

Hraje ve firmě stále větší roli. Klade si za cíl vytvořit u zákazníků postoj k výrobku nebo ke službě, aby si jej koupil. K tomu využívá propagace mnoho nástrojů, můžeme jej nazvat komunikačním mixem a řadíme zde: reklamu, podporu prodeje, public relations (vztah s veřejností), přímý marketing a osobní prodej.

Reklama je placená neosobní forma komunikace, je pouze jednosměrná, ale jejím cílem je získat nové uživatele, ale také staré uživatele. Proto působíme na zákazníky v tisku, rádiu, televizi, na billboardech atd. Prodej můžeme podporovat různými nástroji v podobě veletrhů a výstav, dárkovými předměty, poskytováním slev, soutěžemi atd. Vztah s veřejností je utvářen bezplatnou formou propagace s cílem zvýšit image firmy – sponzoring, firemní akce, firemní identita (logo, www, barvy…). Adresná komunikace se zákazníkem má název přímý marketing, který oslovuje konkrétního zákazníka poštou, telemarketingem. Posledním nástrojem je osobní prodej realizován obchodními zástupci nebo obchodními cestujícími. Ten bývá označován jako nejefektivnější prostředek komunikačního mixu.

Distribuce a distribuční strategieV ČR je velká síť obchodů o různé prodejní ploše a můžeme je rozdělit na supermarkety a hypermarkety. Ty postupně vytlačují malé prodejny, ale v současné době se situace zlepšuje. Také nesmíme opomenout různé druhy doplňkových forem prodeje, např. zásilkový prodej, prodejní automaty, internetové obchody nebo pojízdný prodej.

Distribuce vždy souvisí s distribučním kanálem, který vždy vede od výrobce ke spotřebiteli.

Výroba – agent - velkoobchod – maloobchod - spotřebitel

Velké množství zboží putuje k zákazníkovi od výrobce přes VO a MO, některý sortiment nelze skladovat ve VO a přichází z výroby ihned do MO (pečivo, ovoce, zelenina) a některé zboží je možno zakoupit (nebo si objednat na zakázku) přímo u výrobce (brambory od zemědělce, elektřinu od prodejce elektřiny, vodu od vodovodů a kanalizací, kuchyň u stolaře …)

  1. MANAGEMENT PODNIKU A MANAŽERSKÉ FUNKCE – význam a vývoj managementu, cíle managementu, manažer, manažerské funkce – plánování, organizování, výběr, rozmisťování a hodnocení pracovníka, vedení lidí a kontrola.

Význam a vývoj managementu

MM je umění dosáhnout toho, aby lidé dělali to, co je nutné. MM se využívá všude, kde se přijímají rozhodnutí a jsou organizováni lidé, aby toto rozhodnutí realizovali v praxi. Vývoj MM MM jako mladý obor vznikl na počátku 20. století. Má 4 etapy: 1. etapa – počátek 20. století - období klasického MM. - poprvé byl vytvořen snímek pracovního dne, vznikla úkolová mzda, práce se normuje. 2. etapa – po 2. světové válce - jako důsledek války se objevuje řada špičkových manažerů. - experti v MM jsou bývalí vojáci, kteří do MM přinesli plánování a další poznatky z armády. Moc manažerů začíná růst – revoluce manažerů. 3. etapa – konec 70. let 20. století - začíná se projevovat spoluúčast zaměstnanců na řízení, zvyšuje se spolupráce zaměstnanců – vlastníků – manažerů. - firma dbá na zvyšování kvalifikace zaměstnanců. - zostřuje se externí konkurence. 4. etapa – od 90. let 20. století do současnosti

Témata, do kterých materiál patří