Učitelská způsobilost SZZ 2025
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Žák se
dopustil závažného přestupku nebo se dopouští opakovaně méně závažných přestupků proti
školnímu řádu a pravidlům společenského soužití ve škole i na mimoškolních akcích. Žák je
méně přístupný výchovnému působení, zpravidla nebyla účinná důtka třídního učitele,
ředitele školy a žák se dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost,
ohrožuje zdraví a bezpečnost svou nebo jiných osob.
Stupeň 3 – neuspokojivé
Chování žáka je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Žák se dopouští závažných
přestupků proti školnímu řádu, nerespektuje pravidla společenského soužití ve škole a
porušuje právní normy. Přes veškerá opatření k posílení kázně pokračuje v asociálním chování
a nemá snahu své chyby napravit.
Kriteria pro klasifikaci prospěchu
Výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech v případě
použití klasifikace hodnotí na vysvědčení stupni prospěchu:
1 –výborný
2 – chvalitebný
3 – dobrý
4 – dostatečný
5 – nedostatečný
Při hodnocení se na prvním stupni použije pro zápis hodnocení číslice, na druhém stupni se
použije slovní označení stupně hodnocení.
Stupeň 1 – výborný
Žák osvojené poznatky a dovednosti aplikuje při řešení teoretických a praktických úkolů
správně nebo s menšími chybami. Ústní a písemný projev je zpravidla správný a výstižný.
Žák je schopný samostatně pracovat po předběžném návodu učitele.
Stupeň 2– chvalitebný
Žák osvojené poznatky a dovednosti aplikuje při řešení teoretických a praktických úkolů s
menšími chybami. Ústní a písemný projev má drobné nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Žák je schopen pracovat s menšími obtížemi po předběžném návodu učitele.
Stupeň 3 – dobrý
Žák má v přesnosti a úplnosti požadovaných poznatků závažné mezery. Své vědomosti
dokáže uplatnit jen za pomoci učitele. Jeho ústní a písemný projev je málo rozvinutý. žák je
schopen plnit úkoly pod dohledem učitele.
Stupeň 4 – dostatečný
Žák má v přesnosti a úplnosti požadovaných poznatků četné a závažné mezery. Své
vědomosti dokáže uplatnit velmi omezeně a jen za pomoci učitele. Jeho ústní a písemný
projev je nerozvinutý, žák je schopen pracovat pouze pod trvalým vedením učitele.
Stupeň 5 – nedostatečný
Žák si předepsané učivo neosvojil. Jeho ústní a písemný projev je nevyhovující. Žák není
schopen pracovat ani s trvalou pomocí učitele.
IV. Zásady pro používání slovního hodnocení
Výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech stanovených
školním vzdělávacím programem a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou jsou
v případě použití slovního hodnocení popsány tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka,
které dosáhl zejména ve vztahu k očekávaným výstupům formulovaným v učebních osnovách
jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, k jeho vzdělávacím a osobnostním
předpokladům a k věku žáka. Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka
v jejich vývoji, ohodnocení píle žáka a jeho přístupu ke vzdělávání i v souvislostech, které
ovlivňují jeho výkon, a naznačení dalšího rozvoje žáka. Obsahuje také zdůvodnění hodnocení
a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat. Formu