Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Učitelská způsobilost SZZ 2025

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.59 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Žák se
dopustil závažného přestupku nebo se dopouští opakovaně méně závažných přestupků proti
školnímu řádu a pravidlům společenského soužití ve škole i na mimoškolních akcích. Žák je
méně přístupný výchovnému působení, zpravidla nebyla účinná důtka třídního učitele,
ředitele školy a žák se dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost,
ohrožuje zdraví a bezpečnost svou nebo jiných osob.
Stupeň 3 – neuspokojivé
Chování žáka je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Žák se dopouští závažných
přestupků proti školnímu řádu, nerespektuje pravidla společenského soužití ve škole a
porušuje právní normy. Přes veškerá opatření k posílení kázně pokračuje v asociálním chování
a nemá snahu své chyby napravit.
Kriteria pro klasifikaci prospěchu
Výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech v případě
použití klasifikace hodnotí na vysvědčení stupni prospěchu:
1 –výborný
2 – chvalitebný
3 – dobrý
4 – dostatečný
5 – nedostatečný
Při hodnocení se na prvním stupni použije pro zápis hodnocení číslice, na druhém stupni se
použije slovní označení stupně hodnocení.
Stupeň 1 – výborný
Žák osvojené poznatky a dovednosti aplikuje při řešení teoretických a praktických úkolů
správně nebo s menšími chybami. Ústní a písemný projev je zpravidla správný a výstižný.
Žák je schopný samostatně pracovat po předběžném návodu učitele.
Stupeň 2– chvalitebný
Žák osvojené poznatky a dovednosti aplikuje při řešení teoretických a praktických úkolů s
menšími chybami. Ústní a písemný projev má drobné nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Žák je schopen pracovat s menšími obtížemi po předběžném návodu učitele.
Stupeň 3 – dobrý
Žák má v přesnosti a úplnosti požadovaných poznatků závažné mezery. Své vědomosti
dokáže uplatnit jen za pomoci učitele. Jeho ústní a písemný projev je málo rozvinutý. žák je
schopen plnit úkoly pod dohledem učitele.
Stupeň 4 – dostatečný
Žák má v přesnosti a úplnosti požadovaných poznatků četné a závažné mezery. Své
vědomosti dokáže uplatnit velmi omezeně a jen za pomoci učitele. Jeho ústní a písemný
projev je nerozvinutý, žák je schopen pracovat pouze pod trvalým vedením učitele.
Stupeň 5 – nedostatečný
Žák si předepsané učivo neosvojil. Jeho ústní a písemný projev je nevyhovující. Žák není
schopen pracovat ani s trvalou pomocí učitele.
IV. Zásady pro používání slovního hodnocení
Výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech stanovených
školním vzdělávacím programem a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou jsou
v případě použití slovního hodnocení popsány tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka,
které dosáhl zejména ve vztahu k očekávaným výstupům formulovaným v učebních osnovách
jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, k jeho vzdělávacím a osobnostním
předpokladům a k věku žáka. Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka
v jejich vývoji, ohodnocení píle žáka a jeho přístupu ke vzdělávání i v souvislostech, které
ovlivňují jeho výkon, a naznačení dalšího rozvoje žáka. Obsahuje také zdůvodnění hodnocení
a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat. Formu

Témata, do kterých materiál patří