Učitelská způsobilost SZZ 2025
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o Chyba je pozitivní jev v procesu učení, prostředek k objevení psychických procesů žáka (jak
žák myslí, kde má největší problémy apod.)
o Je důležité, aby učitelé své žáky dokonale znali a byli schopni rozlišit jemné rozdíly v jejich
rozvoji + osvojení bohatého pojmového aparátu, kterému porozumí žáci i rodiče
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
- jsou samostatným dokumentem, vycházejí ze Školního vzdělávacího programu, jsou
součástí sebehodnotících a hodnotících nástrojů školy, mají vazbu na vlastní hodnocení školy
a hodnocení Českou školní inspekcí. Jsou dokumentem, který byl projednán a sestaven
pedagogickými pracovníky školy a schválen Radou školy.
Pravidla obsahují:
- zásady hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování ve škole i na akcích pořádaných
školou
- zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků
- stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace a jejich charakteristiku
- zásady pro používání slovního hodnocení
- zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě slovního
hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace
- způsob získávání podkladů pro hodnocení
- podrobnosti o komisionálních a opravných zkouškách
- způsob hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
(Př.) Na základě ustanovení zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním,
vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) vydávám jako statutární orgán školy
tuto směrnici. Směrnice je součástí školního řádu školy, podle § 30 odst. (2) školského zákona
(„Školní řád obsahuje také pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů.“).
OBSAH
I. Zásady hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování ve škole a na akcích
pořádaných školou
II. Zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků,
III. Stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace
IV. Zásady pro používání slovního hodnocení, hodnocení v ZŠ speciální
V. Zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního
hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace,
VI. Způsob získávání podkladů pro hodnocení
VII. Podrobnosti o komisionálních a opravných zkouškách
II. Stupně hodnocení chování a prospěchu v případě použití klasifikace
Chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou se v případě použití klasifikace hodnotí
na vysvědčení stupni:
a) 1 - velmi dobré
b) 2 - uspokojivé
c) 3 - neuspokojivé
Kritéria pro klasifikaci chování:
Stupeň 1 – velmi dobré
Žák respektuje ustanovení školního řádu a osvojil si základní pravidla společenského chování,
která dodržuje ve škole i na veřejnosti. Projevuje dobrý vztah k učitelům i spolužákům. Méně
závažných přestupků se dopouští ojediněle, je přístupný výchovnému působení a snaží se své
chyby napravit.
Stupeň 2 – uspokojivé