PM_zkou_ka_uzav_en_ (1)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Zkouška: 2.5.2011, 19:00
(pokus o správné odpovědi tučně)
Z čeho vycházel Taylor při stanovení normy?
Nejlepší výkon.
Co nepatří mezi typy procesů?
Hlavní.
Řídící.
Podpůrné.
Něco
Jaké jsou nejznámější kontingenční proměnné?
Rutina, velikost organizace, nejistota prostředí, individuální odlišnosti.
Něco k BSC – jaká perspektiva tam nepatří?
Perspektiva výsledků.
Zákaznická.
Interních procesů.
Dodavatelů
Mezi manažerské dovednosti dle R. Katzena nepatří:
Technické dovednosti.
Lidské dovednosti.
Koncepční dovednosti.
Něco
Kdo nepatří k behaviorálnímu přístupu?
Folletová.
Barnard.
Munsterberg.
Drucker
Co nepatří mezi metriky z oblasti „realizační procesy“?
Náklady na výcvik nebo školení, teď nevím
Do McKinsey 7S modelu nepatří (bylo to v aj):
Strategy.
Structure.
Systems.
Satisfaction
Mezi nástroje manažerské vědy nepatří:
PERT, CPM.
Lineární programování.
Pravděpodobnost.
Něco
Něco ve smyslu, co to znamená vysoká efektivita systému?
Maximální dosahování cílů.
Dosahování cílů (asi správně).
Něco.
Něco.
31. 5. 2010
Tak otázky byly stejný jak testový, tak vypisovací, dokonce to i na začátku říkal, že už je asi všichni známe . Opravdu stačilo 15-20 minut. Bral i část odpovědi, když něco chybělo, pořád ještě dával A, stačilo trošku projevit, že víte o co jde řeč. Měl opraveno do 40 min., ale bylo nás tam jen 20.
Uzavřené otázky
jaké jsou základní funkce managementu
(správně - plánování, organizování, vedení, kontrola)
Do kterého směru patří Fayol – vědecké řízení, administrativní přístup, kvantitativní přístup, behaviorální přístup
definice jakosti – přesně podle ISO 9001 (celkový souhrn znaků produktu nebo služby, které ovlivňují schopnost uspokojovat stanovené a předpokládané potřeby)
čím se vyznačuje management IV. generace – správně – určení životního stylu a spokojenost
co nepatří do 14. principů podle Fayola – decentralizace, jednota vedení, jednota přikazování, odměňování
co nepatří do projektového imperativu – co, kdy, kdo, za kolik
co není zdrojem firemní kultury – vliv prostředí, vliv zakladatele, vliv vnějšího prostředí, vliv velikosti a délky existence a organizace
no nepatří do systému managementu – odpovědné vedení, kvalifikovaní pracovníci, nástroje měření, analýza a zlepšování, konkurence
co nepatří mezi metriky z oblasti zákazníci – tržní podíl, spokojenost zákazníků, doba reakce na reklamace, zmetkovitost
co nepatří do principů managementu jakosti – zaměření na zákazníka, zapojení pracovníků, rozhodování na základě informací, 4. která byla špatně
1. Kdo nepatří k behaviorálnímu přístupu: Folletová, Barnard, Münsterberg, Drucker
2. Kdo jako první vymyslel 4 funkce managementu: Weber, Taylor, Fayol
3. Co nepatří podle ISO 9001 mezi metriky z oblasti „zákazníci“:tržní podíl, úspěšnost nabídkového řízen, zmetkovitost, objem reklamací