Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PM_zkou_ka_uzav_en_ (1)

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (549.73 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Zkouška: 2.5.2011, 19:00

(pokus o správné odpovědi tučně)

  1. Z čeho vycházel Taylor při stanovení normy?

  • Nejlepší výkon.

  1. Co nepatří mezi typy procesů?

  • Hlavní.

  • Řídící.

  • Podpůrné.

  • Něco

  1. Jaké jsou nejznámější kontingenční proměnné?

  • Rutina, velikost organizace, nejistota prostředí, individuální odlišnosti.

  1. Něco k BSC – jaká perspektiva tam nepatří?

  • Perspektiva výsledků.

  • Zákaznická.

  • Interních procesů.

  • Dodavatelů

  1. Mezi manažerské dovednosti dle R. Katzena nepatří:

  • Technické dovednosti.

  • Lidské dovednosti.

  • Koncepční dovednosti.

  • Něco

  1. Kdo nepatří k behaviorálnímu přístupu?

  • Folletová.

  • Barnard.

  • Munsterberg.

  • Drucker

  1. Co nepatří mezi metriky z oblasti „realizační procesy“?

  • Náklady na výcvik nebo školení, teď nevím

  1. Do McKinsey 7S modelu nepatří (bylo to v aj):

  • Strategy.

  • Structure.

  • Systems.

  • Satisfaction

  1. Mezi nástroje manažerské vědy nepatří:

  • PERT, CPM.

  • Lineární programování.

  • Pravděpodobnost.

  • Něco

  1. Něco ve smyslu, co to znamená vysoká efektivita systému?

  • Maximální dosahování cílů.

  • Dosahování cílů (asi správně).

  • Něco.

  • Něco.

31. 5. 2010

Tak otázky byly stejný jak testový, tak vypisovací, dokonce to i na začátku říkal, že už je asi všichni známe . Opravdu stačilo 15-20 minut. Bral i část odpovědi, když něco chybělo, pořád ještě dával A, stačilo trošku projevit, že víte o co jde řeč. Měl opraveno do 40 min., ale bylo nás tam jen 20.

Uzavřené otázky

  1. jaké jsou základní funkce managementu

(správně - plánování, organizování, vedení, kontrola)

  1. Do kterého směru patří Fayol – vědecké řízení, administrativní přístup, kvantitativní přístup, behaviorální přístup

  2. definice jakosti – přesně podle ISO 9001 (celkový souhrn znaků produktu nebo služby, které ovlivňují schopnost uspokojovat stanovené a předpokládané potřeby)

  3. čím se vyznačuje management IV. generace – správně – určení životního stylu a spokojenost

  4. co nepatří do 14. principů podle Fayola – decentralizace, jednota vedení, jednota přikazování, odměňování

  5. co nepatří do projektového imperativu – co, kdy, kdo, za kolik

  6. co není zdrojem firemní kultury – vliv prostředí, vliv zakladatele, vliv vnějšího prostředí, vliv velikosti a délky existence a organizace

  7. no nepatří do systému managementu – odpovědné vedení, kvalifikovaní pracovníci, nástroje měření, analýza a zlepšování, konkurence

  8. co nepatří mezi metriky z oblasti zákazníci – tržní podíl, spokojenost zákazníků, doba reakce na reklamace, zmetkovitost

  9. co nepatří do principů managementu jakosti – zaměření na zákazníka, zapojení pracovníků, rozhodování na základě informací, 4. která byla špatně

1. Kdo nepatří k behaviorálnímu přístupu: Folletová, Barnard, Münsterberg, Drucker

2. Kdo jako první vymyslel 4 funkce managementu: Weber, Taylor, Fayol

3. Co nepatří podle ISO 9001 mezi metriky z oblasti „zákazníci“:tržní podíl, úspěšnost nabídkového řízen, zmetkovitost, objem reklamací

Témata, do kterých materiál patří